تکذیب برگشت کشمش‌های صادراتی از تاکستان

معاون اقتصادی استاندار قزوین با تکذیب برگشت کشمش‌های صادراتی تاکستان گفت: در سال ۱۳۹۸ هیچ محموله مرجوعی در حوزه کشاورزی به‌خاطر باقی‌مانده سموم نداشتیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه در مورد برگشت خوردن کشمش‌های صادراتی از تاکستان یک سیاه‌نمایی اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: طبق استعلامی که از گمرک استان قزوین دریافت کردیم، در سال ۱۳۹۸ هیچ محموله مرجوعی در حوزه کشاورزی به‌خاطر باقی‌مانده سموم نداشتیم.

او افزود: همچنین پیگیری‌های ما از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نشان داد که یکی از شرکت‌های تجاری ما که کشمش آن در مبادی صادراتی برگشت خورده بود، در واقع کشمش ملایر را صادر می‌کرده و خبری از برگشت خوردن کشمش‌های تولیدشده در تاکستان نبوده است.

قبادی ادامه داد: پایین بودن آمار صادرات کشمش از گمرک استان قزوین به معنای این نیست که کشمش ما به دلیل وجود سموم در آن صادر نمی‌شود؛ بلکه پایین بودن آمار صادرات کشمش از گمرک استان قزوین به معنای این نیست که کشمش ما صادر می‌کنند. به همین دلیل صادرات کشمش تاکستان در آمار گمرک استان ثبت نمی‌شود.

ایجاد کارگروه توسعه صادرات کشمش در استان قزوین

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به افزایش صادرات کشمش قزوین طی ۳ سال اخیر یادآور شد: طبق آخرین آماری که از گمرک جمهوری اسلامی ایران به دست ما رسیده، میزان صادرات کشمش از سال‌های ۹۶ تا ۹۸ از ۹۵ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن رسیده و و همچنان جایگاه دوم تولید و جایگاه چهارم صادرات کشمش دنیا در اختیار داریم.

قبادی در ادامه از ایجاد کارگروه توسعه صادرات کشمش در استان قزوین خبر داد و گفت: بنا داریم این کارگروه را با مدیریت معاونت اقتصادی استانداری و با عضویت سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اداره کل استاندارد، صداوسیما، دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و انجمن صنفی انگور و کشمش استان قزوین ایجاد کنیم و در آن برای توسعه صادرات و سلامت کشمش در استان قزوین برنامه‌ریزی کنیم.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار