معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران مطرح کرد؛

افزایش ۵۷ درصدی پرداخت نقدینگی به کشاورزان

حنان از افزایش بیش از ۵٧ درصدی پرداخت نقدینگی به کشاورزان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حنان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار اظهار کرد: خرید تضمینی گندم امروز از مرز چهار میلیون و پانصد و پنجاه هزار تن گذشت و در مقایسه با سال گذشته بیش از ٩ درصد افزایش داشته است. در پهنه ٣١ استان، تا کنون حدود ٧٢۶ هزار و ۹۲۲ محموله تحویل مراکز خرید شده‌ است

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: امسال با همت مسئولان نسبت به سال‌های گذشته پرداخت‌ها جلوتر است و تاکنون حدود ١١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان وجه خرید تضمینی گندم بوده که تاکنون ١٠ هزار میلیارد تومان آن در قالب سه مرحله به کشاورزان پرداخت شده است و ٩٢ درصد کشاورزان وجوه خود را از بابت تحویل گندم دریافت کردند. 

حنان تصریح کرد: نسبت به سال گذشته در همین مقطع با توجه به افزایش قیمت گندم به طور متوسط ٢۵٠٠ تومان در هر کیلو وجه کشاورزان محاسبه شده است و بیش از ۵٧ درصد نسبت به سال گذشته پرداخت نقدینگی به کشاورزان افزایش داشته است. البته درباره دانه‌های روغنی هم حدود ٢۴٧ هزار تن دانه کلزا خریداری شده است و حدود ١١٠٠ میلیارد تومان وجه آن بوده که ٨٠٠ میلیارد آن پرداخت شده است و ٨٠ درصد دانه‌های روغنی به کشاورزان پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول در روز‌های آینده این مطالبات در بخش گندم و کلزا پرداخت و صفر می شود.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به مرحله آخر پرداخت گفت: روند خرید ادامه دارد و پیک خرید تا ١۵ شهریور است. موعد خرید تضمینی تا آذر ماه ادامه دارد و همچنین هرچه گندم تحویل مراکز خرید می‌شود، سعی می‌کنیم مطالبات را به صورت مرحله‌ای پرداخت کنیم.

حنان گفت: در سنوات گذشته ۵٠ درصد در ابتدا و مابقی بعدا طی یک ماه تا ۴۵ روز پرداخت می‌شد، اما امروز همه وجوه گندم بلافاصله پرداخت می‌شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار