آمادگی استان بوشهر برای اجرای طرح گلخانه خودگردان و مدرن

استاندار بوشهر گفت: آمادگی لازم برای اجرای طرح گلخانه تمام اتوماتیک خودگردان و مدرن در استان بوشهر وجود دارد.

 عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست بررسی طرح سرمایه‌گذاری احداث گلخانه خودگردان در بوشهر بیان کرد: با توجه به اهمیت طرح، سازمان جهاد کشاورزی استان در مدت یک‌ماه، استعلام‌های لازم برای واگذاری زمین به مجری طرح انجام داده و دستگاه‌های اجرایی مربوطه هم نهایت همکاری را انجام دهند.

او عنوان کرد: با توجه به حجم سرمایه مورد نظر برای طرح مذکور، مجری طرح از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای این طرح در استان استفاده کند.

در این جلسه طرح مجتمع گلخانه‌ای خودگردان با موضوع احداث و بهره برداری مجتمع گلخانه‌ای تمام اتوماتیک هیدروپونیک مدرن در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این طرح، در صورت اجرا، این طرح زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

احداث گلخانه شیشه‌ای ۲ جداره، آب‌شیرین‌کن ۴ هزار متر معکبی، سردخانه ۵ هزار تنی، انبار ۵ هزار متر مربعی، نیروگاه ۲۰ مگاواتی گاز سوز، پست گاز، ساختمان اداری، کارگری، تاسیسات در ۵ هزار متر مربع از جمله فضا‌های جانبی و تاسیسات در این مجتمع است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.