در نتیجه برپایی مجالس و دورهمی ها

نیمی از شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت خیلی پرخطر کرونا

در کنار شهرستان‌های بیرجند و طبس، ۴ شهرستان دیگر هم به جمع شهرستان‌های خیلی پرخطر کرونا در خراسان جنوبی اضافه شدند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس آخرین نقشه وضعیت کرونا در خراسان جنوبی شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان، سربیشه و خوسف در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، قاین، بشرویه و درمیان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد( خطر متوسط) هستند.

او با بیان اینکه احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است، افزود: هفته گذشته تنها دو شهرستان بیرجند و طبس در وضعیت خیلی پر خطر کرونا قرار داشتند که متاسفانه در ارزیابی جدید، وضعیت تغییر کرد و به شش شهرستان افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


او با هشدار افزایش میتلایان به کرونا در استان بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این افزایش ابتلا، بیشتر به دلیل برپایی مجالس عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی است و با وجود تعطیلی تالارها، متاسفانه شاهد برگزاری این مجالس در خانه‌ها و باغ‌های شخصی هستیم.

هم اکنون هیچ شهر سفیدی نداریم

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون هیچ شهر سفیدی به لحاظ وضعیت کرونا در خراسان جنوبی نداریم و وضعیت کنونی رنگ‌ها نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته شرایط بدتر شده است.

او با تاکید بر اینکه از فردا استفاده از ماسک در اماکن پر تردد و شلوغ اجباری است، افزود: تمام کارکنان و صاحبان واحد‌های صنفی ملزم به استفاده از ماسک هستند و به مراجعان بدون ماسک به ادارات و بانک‌ها هم خدمات ارایه نمی‌شود.

دهقانی از مردم خواست همانند شرایط قبل از خرداد، کادر درمانی بیمارستان‌ها را همراهی کنند تا بیمارستان‌ها توان پذیرش و درمان بیماران کرونایی را همچون گذشته داشته باشند و کادر درمانی بیش از این خسته نشود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار