اردوغان: ترکیه به بازیگری قدرتمند در منطقه تبدیل شده است

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که اکنون ترکیه به یک بازیگر قدرتمند در منطقه تبدیل شده است و دشمنان آن هرگز نمی‌توانند مانع رسیدن ترکیه به اهداف اقتصادی و دموکراتیک خود شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روز شنبه طی اظهاراتی در مراسم افتتاح شهرک درمانی «لطفی کردار» در استانبول گفت که کشورش به طور بی‌سابقه‌ای به یک بازیگر قدرتمند در منطقه تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: «آنکارا می‌تواند با تقویت حاکمیت قانون بر استاندارد‌های دوگانه و رویکرد مغرضانه علیه ترکیه مقابله کند».

وی تأکید کرد که ترکیه به غیر از دوره‌ای کوتاه‌مدت آن هم به دلیل شیوع ویروس کرونا، در اجرای برنامه‌های اقتصادی خود موفق بوده و این روند را با عزم جدی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه سپس برای دشمنان ترکیه خط‌ونشان کشید و افزود: «بگذارید هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، آن‌ها هرگز نمی‌توانند مانع رسیدن ترکیه به اهداف اقتصادی و دموکراتیک خود شوند».

وی با تأکید بر اراده دولت این کشور در کاهش تورم در سریعترین زمان ممکن، اظهار داشت که تلاش‌ها برای جلوگیری از رشد ترکیه بی‌نتیجه خواهد بود.

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود به افتتاح یک شهر پزشکی در منطقه «کاراتل» استانبول اشاره و اعلام کرد که هدف ترکیه تبدیل به یک مرکز درمانی برای سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا شده است.

اردوغان افزود: «ویروس کرونا اهمیت سلامتی و زیرساخت‌های بهداشتی را نشان داد. شهرک‌های درمانی ترکیه جزو با کیفیت‌ترین‌ها در سراسر قاره اروپا است».

گفتنی است تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار شهروند ترکیه‌ای به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در این میان، بیش از ۵ هزار نفر از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. ترکیه در زمان شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های گسترده‌ای را سراسر این کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ما اگه وضعمون اینه و تحریمیم حداقل علنا مرگ بر اسرائیل و امریکا میگیم و کل دنیا میدونن ما با استکبار مشکل داریم...تو که همه جوره نوکر حلقه به گوششونی تو سوریه و لیبی و عراق هیچ غلطی نتونستی بکنی...این اردوغانم یکی از خودشونه..اینا فیلمشه...موج سواری رو خوب بلده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اره دیدیم..صبحش ضد امریکا سخنرانی کردی...ظهر نشده ارزش لیرت نصف شد....خیییلی مقتدرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اره دیدیم..صبحش ضد امریکا سخنرانی کردی...ظهر نشده ارزش لیرت نصف شد....خیییلی مقتدرین
آخرین اخبار