حمله ارتش ترکیه به رقه و شمال عراق

ارتش ترکیه اقدام به بمباران استان رقه سوریه و شمال عراق کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العالم از حمله راکتی ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح تحت حمایت آن به روستای "کور حسن" در غرب منطقه تل ابیض در حومه استان رقه در شرق سوریه خبر داد.

ساعاتی قبل نیز تلویزیون الحدث از ادامه حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در منطقه کردستان عراق خبر داده بود.

هنوز از تلفات و خسارات احتمالی حملات نظامیان ارتش ترکیه خبری منتشر نشده است.

طی چند روز اخیر ارتش ترکیه اقدام به تشدید حملات خود علیه نیروهای کُرد مخالف خود کرده است. وزارت خارجه عراق ضمن احضار سفیر ترکیه در بغداد و ابلاغ اعتراض و محکومیت خود، از احتمال استفاده از حربه اقتصادی و تجاری برای اجبار ترکیه به توقف حملات نظامی خود سخن گفته است.

وجود ده‌ها شرکت سرمایه گذاری و اقتصادی ترکیه در عراق و درآمد بیش از ۱۶ میلیارد دلاری سالانه ترکیه از عراق عامل استفاده عراق از حربه اقتصادی برای اعمال فشار بر آنکارا شده است.

در حالی که عراق بر اهمیت روند سیاسی در حل این بحران تاکید دارد و آنکارا را به کاهش تنش فراخوانده است، تشدید حملات مستمر ترکیه باعث شده تا بغداد اقدامات جدی تری در این خصوص اتخاذ کند.

احد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد که کشورش شورای امنیت و اتحادیه عرب را به برگزاری جلسه اضطراری برای بررسی این موضوع فراخواهد خواهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار