با ایجاد ممنوعیت از اشتغال، صنوف ملزم به اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند

صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ را رعایت نکنند با ایجاد محدودیت و ممنوعیت از اشتغال، ملزم به اجرای موازین بهداشتی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: افراد و صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ را رعایت نکنند با ایجاد محدودیت و ممنوعیت از اشتغال، ملزم به اجرای موازین بهداشتی می‌شوند.

او افزود: از مشکلات بزرگ در مسیر کنترل بیماری کووید ۱۹، عدم توجه برخی از صنوف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: ۱۰۳ پروتکل بهداشتی برای اصناف و ادارات از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است که حداقل انتظار سیستم بهداشت و درمان، رعایت این پروتکل‌ها و نظارت جدی سرصنف‌ها و مدیران مربوطه بر اجرای موازین بهداشتی است.

او ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی کرونا از این پس نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی صنوف، مراکز ارائه خدمات عمومی، ادارات و ... سخت گیرانه عمل خواهند کرد.

شیرانی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را موجب طولانی‌تر شدن مدت ماندگاری کرونا ویروس و افزایش احتمال شیوع بیماری بیان کرد.

او گفت: مسئولین ارگان‌های حاکمیتی، وظیفه صیانت از افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و با عدم توجه عده‌ای قلیل از مردم به پروتکل‌های بهداشتی سلامتشان به خطر می‌افتد را بر عهده دارند.

شیرانی افزود: با متصدیان صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد و اگر لازم باشد با محدودیت و ممنوعیت برای اشتغالشان ملزم به رعایت موازین بهداشتی می‌شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.