شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پیشانی خدمت رسانی به مردم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با ارائه خدمات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و ورزشی به شهروندان، پیشانی خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در حاشیه آئین افتتاحیه زورخانه سردار سلیمانی، با گرامیداشت روز شورا‌ها و دهیاری‌ها، گفت: امروزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اگرچه به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در کنار مجموعه دولت، مسئولان، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار دارند، اما به عنوان پیشانی خدمت رسانی به مردم شناخته می‌شوند.

او با بیان اینکه ارائه خدمات از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رضایتمندی نظام و مردم را به دنبال دارد، اظهارداشت: در مجموع در استان یزد ۳۶۲ دهیار به امور مربوط به روستا‌ها رسیدگی می‌کنند، همچنین ۲۱ شهر از ۲۳ شهر استان یزد دارای شهردار است.

صادقیان به برخی از خدمات و اهداف شهرداری‌ها اشاره و افزود: در کنار تمام تلاش‌ها و اهدافی که برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داریم، معتقدیم که باید برای این دو نهاد به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در درآمد‌ها و هزینه‌ها مستقل باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: اگرچه بر این باور هستیم که نباید درآمد‌های های شهرداری‌ها را به دولت گره زد، با این حال در سال‌های گذشته برای ایجاد تعادل بخشی در ارائه خدمات در شهر‌ها و توزیع مناسب عدالت، اعتباری برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پارسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان معادل اعتبارات دولتی که به ۷۵ دستگاه دولتی استان ارائه شد، برای ایجاد رضایتمندی و ارائه خدمت بهتر و مناسب‌تر در شهر‌ها و روستاها، به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک شد.

او در ادامه به ضرورت بهره گیری از نیرو‌های مستعد و توانمند در ارائه خدمات به شهروندان پرداخت و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تمام زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند با بکارگیری از این افراد، خدمات مطلوب و خلاقانه‌تر به مردم ارائه دهند.

صادقیان اظهارداشت: در سال‌های اخیر در حوزه‌های اقتصادی چه در بخش رونق تولید و چه در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، شهرداری‌ها اقدامات شایسته‌ای را انجام دادند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد در پایان اضافه کرد: خوشبختانه به همت شهرداری ها، امروزه شاهد احیای بخشی از بافت‌های تاریخی و قدیمی شهر‌ها هستیم.

او در پایان از رونمایی از کتابچه سرمایه گذاری در شهر‌های استان یزد، در کمتر از یک ماه آینده خبرداد و تصیح کرد: برای نخستین بار به همت دفتر امور شهری و روستایی استانداری یزد، ۴۸ پروژه سرمایه گذاری شهری با تمام مجوز‌ها به منظور تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری، در اختیار سرمایه گذاران علاقمند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار