رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

سوت زنی گامی برای شناسایی ساختمان‌های نا ایمن/ دستگاه‌ها قصور خود در مقابل حادثه سینا را بپذیرند

هاشمی درباره ابعاد حادثه کلینیک سینا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دویست و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه برگزار شد در نطق پیش از دستور با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: چالش‌هایی مثل پاسخگویی و هزینه کرد بدون منابع از مهم‌ترین چالش شهرهاست و‌امیدواریم بر اساس پیامی که روز گذشته رئیس جمهور داد و مبنای صحبت حمایت دولت از شهرداری با قدرت بیشتر بود، ما امیدواریم این قدرت بیشتر شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: هفته گذشته حادثه تاسف بار کلینیک سینا اطهر دل همه شهروندان را به درد آورد و ما شاهد قربانی شدن ۱۹ نفر از هموطنان بودیم که در رسانه‌ها به ابعاد آن پرداخته نشد و قرار است شورای شهر تهران به ابعاد حادثه بپردازد.

هاشمی ادامه داد: کمیسیون خدمات شهری با کمک کمیسیون معماری و حقوقی بررسی‌های خود را انجام دادند و این بررسی‌ها به جلسه سه ساعته دیروز منتج شد و در آن جا قرار شد تمام افراد قصور خود را بپذیرند.

او ادامه داد: در این موضوع چهار ساختار وزارت بهداشت، وزارت کار و مالک به همراه شهرداری تهران دخیل بودند و ما گزارش را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پنج ماه پیش طرحی در شورای شهر با عنوان پایش بر خط ساختمان‌های تهران در برابر آتش سوزی مصوب شد و امیدوارم بعد از گذشت چند ماه این مصوبه به سرانجام برسد.

هاشمی ادامه داد: بعد از حادثه پلاسکو کار‌های زیادی انجام شد که ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن شناسایی شد که متاسفانه شهرداری تهران ابزار کافی برای برخورد با ساختمان‌های نا ایمن ندارد و قرار بر این شد با همکاری قوه قضاییه امکان قضایی ایجاد شد.

او ادامه داد: موضوع صدور شناسنامه ایمنی برای ساختمان‌ها بررسی شد و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم در این بخش ورود کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: موضوع دیگری که بررسی شد سوت زنی در بخش تخلفات ساختمان های نا ایمن که شهروندان گزارش کنند تا در سامانه‌ای جامع اطلاعات آن‌ها ثبت شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار