معترضان پرچم آمریکا را مقابل کاخ سفید آتش زدند

لحظاتی پس از پایان سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت روز استقلال این کشور، معترضان پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، معترضان ضدنژادپرستی در آمریکا لحظاتی پس از پایان سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مناسبت روز استقلال این کشور، پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید به آتش کشیدند.

تصاویر منتشر شده از این رویداد نشان می‌دهد پرچم آمریکا درست در مقابل کاخ سفید در حال سوختن است و صدای شعار معترضان به گوش می‌رسد. آن‌ها در شعار‌های خود میراث آمریکا را برده داری، نسل کشی و جنگ دانستند و معتقدند بر خلاف شعار ترامپ، آمریکا هرگز عالی نبوده است.

این اعتراضات را گروه موسوم به «رفیوز فاشیسم» سازماندهی کرده بود. این گروه پیشتر نیز با برگزاری اعتراضاتی خواستار برکناری ترامپ و معاونش مایک پنس بودند. آن‌ها اخیرا در نیویورک مجسمه ترامپ را که خود ساخته بودند پایین کشیده و آتش زدند.

تظاهرات در خارج از کاخ سفید در حالی صورت گرفت که بسیاری از شهروندان آمریکایی همزمان با روز استقلال آمریکا در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس تظاهرات کردند. آن‌ها بر خلاف حکم ترامپ، خواستار تخریب و برچیده شدن بنا‌های یادبود متعلق به فرمانده‌هان کنفدراسیون‌ها و دوران برده داری بودند.

معترضان آمریکایی در حالی پرچم آمریکا را سوزاندند که ترامپ پیش از این با انتقاد از افرادی که پرچم این کشور را می‌سوزانند خواستار زندانی شدن آن‌ها شده است.

طبق قانون اساسی آمریکا سوزان پرچم این کشور غیرقانونی است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار