اختصاص ۵ هکتار زمین برای احداث پارکینگ در مجموعه پل معلق هیر

استاندار اردبیل گفت: پنج هکتار زمین برای احداث پارکینگ برای دو هزار خودرو در مجموعه پل معلق هیر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات شهر هیر گفت: امروزه پروژه پل معلق هیر آبرو و حیثیت اردبیل است و مشکلات موجود اعم از زیرساخت‌های اساسی از جمله راه‌های ارتباطی و پارکینک پل معلق تمام شیشه‌ای هیر بر طرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه با انتخاب مشاور مشکلات موجود احصا می‌شود، گفت: علاوه بر استفاده از نظریه کارشناسی مشاور طرح، با انتخاب یک مشاور دارای رتبه جهت تهیه نقشه گردشکری برای افزایش راندمان ارزش افزوده منطقه و کارکرد اراضی می‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه اجرایی مرتبط و فرماندار اردبیل خواست با بازدید میدانی و برگزاری جلسه فوق‌العاده وضعیت این شهر را بررسی و جهت حل آن تلاش کنند.

بهنام‌جو با بیان اینکه باید مشاور طرح جامع شهر هیر نیز در مورد بازنگری طرح نظرات کارشناسی خود را اعمال کند، افزود: تراکم ترافیکی شهر هیر ظرفیت مسافران تابستانی را ندارد و باید برای این موضوع شورای ترافیک نیز به‌صورت حضوری نظریه کارشناسی و اعمال قانون را مورد توجه قرار دهد.

او ادامه داد: پنج هکتار زمین برای احداث پارکینگ برای دو هزار خودرو در این مجموعه در نظر گرفته شده و شهردار هیر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

استاندار اردبیل در مورد صدور پروانه بهره‌برداری نیز گفت: مدیر پروژه باید اسناد و مدارک لازم را جهت تهیه پروانه بهره‌برداری ارائه دهد.

بهنام‌جو با بیان اینکه پروتکل بهداشتی در مجموعه پل معلق هیر باید رعایت شود، عنوان کرد: مدیریت مجموعه با در نظر گرفتن همه جوانب باید اقدامات لازم را جهت رعایت مسائل بهداشتی اعمال کند که البته در حال حاضر از ظرفیت۶۰۰ نفری ۲۰۰ نفر از پل استفاده می‌کنند.

او بیان کرد: علاوه بر مجموعه پل شیشه‌ای هیر منطقه گردشگری دربند نیز در افزایش میزان ترافیک سهیم است و شهرداری هیر باید با تمام توان برای حل این معضل با همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.