فروش اقلام دارویی و مشاوره پزشکی در عطاری‌ها ممنوع است

 معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: فروش هرگونه اقلام دارویی و بسته‌بندی شده در عطاری‌ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، خرمی  معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه  گفت: براساس قوانین و مصوبات بهداشت و درمان، عطاری‌ها مجاز به ارائه مشاوره‌های پزشکی نبوده و نباید در امور درمان دخالت کنند.

او افزود: همچنین فروش عرقیجات سنتی بدون مجوز و اقلام قاچاق در این واحد‌ها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قوانین برخورد خواهد شد.

او همچنین به کنترل بهداشتی عطاری‌ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط کنونی و اهمیت توجه به واحد‌های عرضه این محصولات، نظارت بر این واحد‌ها افزایش یافته است.

خرمی افزود:هم اکنون بیش از ۲۰ واحد عطاری در شهرستان فعالیت می‌کنند که باید براساس موازین و پروتکل‌های بهداشتی ارائه خدمات کنند.

او گفت: کارشناسان غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به صورت دوره‌ای از این واحد‌ها بازدید کرده و موارد لازم را یادآور می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق قوانین و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

او افزود: عملکرد عطاری‌ها در روز‌های کرونایی حائز اهمیت بوده و نظارت‌های دقیق بر عملکرد آن‌ها به صورت مستمر انجام خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار