لحاظ پیوست فرهنگی و زیست محیطی برای تمامی پروژه‌های گردشگری اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مقرر است تا طرح‌های گردشگری استان پس از این حتما پیوست فرهنگی و محیطی زیستی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل امروز در جلسه با سرمایه‌گذاران و کارکنان معاونت سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی اردبیل گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بدون رعایت بافت تاریخی و فرهنگی استان و منطقه اجرا می‌شود که باید از این موارد جلوگیری شود.

او افزود: به عنوان مثال اجرای نمای رومی در تاسیسات و طرح‌های دامنه سبلان هیچ سنخیتی با منطقه نداشته و موجب نابودی نمامنظر و خدشه‌دار شدن هویت منطقه می‌شود که باید در اجرای طرح‌ها به این موارد توجه ویژه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: طرح‌های گردشگری حتما باید با مصالح بوم‌آور و متناسب با اقلیم منطقه احداث شود به نحوی که نمامنظر منطقه را به هم نریزد و به عنوان نمادی از هویت و فرهنگ منطقه به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

فلاحی لحاظ پیوست زیست‌محیطی در کنار پیوست فرهنگی را در اجرای طرح‌های گردشگری ضروری دانست و تصریح کرد: باید پیوست زیست‌محیطی نیز در نظر گرفته شود تا زمینه برای آلودگی محیط زیست منطقه فراهم نشود.

او گفت:‌ بر این اساس مقرر است تا طرح‌های گردشگری پس از این حتما پیوست فرهنگی و محیطی زیستی داشته باشند و نیز طراحی بر مبنای اقلیم منطقه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار