آمریکا در حال ساخت یک پایگاه نظامی مخفی در اقیانوس آرام است

آمریکا در حال توسعه یک پایگاه نظامی مخفی در اقیانوس آرام است که می‌تواند موقعیت استراتژیکی را در صورت درگیری احتمالی این کشور با چین داشته باشد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وب سایت «وار زوون» از پیشرفت قابل توجه ساخت پایگاه نظامی سری آمریکا در جزیره ویک واقع در اقیانوس آرام خبر داد.

وب سایت وار زوون با توصیف این پایگاه نظامی به عنوان «پست نظامی دوره افتاده آمریکا در اعماق اقیانوس آرام»، با استناد به تصاویر ماهواره‌ای تازه گزارش داد توسعه اساسی پایگاه نظامی در جزیره ویک از اوایل سال جاری آغاز و همچنان در حال انجام است. وار زوون با اشاره به جزئیات این اقدامات، توسعه چنین پایگاهی را در بحبوحه تنش‌های میان آمریکا و چین بویژه در دریای چین جنوبی قابل توجه دانست.

اسپوتنیک با استناد به گزارش این وب سایت نوشت: در صورت بروز درگیری نظامی میان آمریکا و چین، این پایگاه تبدیل به نقطه استراتژیک مهمی برای واشنگتن می‌شود. وار زوون این پایگاه دریایی را پایگاهی کلیدی برای آمریکا در این منطقه دانست.

در اواخر ژوئن نیز یک اندیشکده دولتی در چین در خصوص درگیری نظامی احتمالی میان واشنگتن و پکن به دلیل استقرار بی سابقه نیرو‌های ارتش آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام هشدار داد.

همزمان با برگزاری مانور دریایی چین در آب‌های دریای جنوبی چین، آمریکا روز شنبه ۲ ناو هواپیما‌بر یو. اس. اس ریگان و یو. اس. اس نیمیتز را به این منطقه اعزام کرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا با اعزام این ۲ ناو هواپیمابر به یکی از بحرانی‌ترین مناطق آسیا می‌خواهد این پیام را ارسال کند که از افزایش حضور چین در منطقه دریای جنوبی چین راضی نیست.

چین مدعی مالکیت ۹۰ درصد از دریای جنوبی چین است که منطقه‌ای انرژی خیز است، اما برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز مدعی مالکیت بخش‌هایی از این منطقه هستند.

دامنه تنش‌های میان آمریکا و چین دربرگیرنده موضوعات مختلف از جمله تعرفه تجاری، کرونا و تسلیحات نظامی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار