دست متهمان آزادشده رو شد/میلیون ها تومان کلاهبرداری با پاسخ دادن به تلفن!

باند کلاهبرداری تلفنی که از طریق کشاندن طعمه‌های خود به پای عابربانک، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از حساب آن‌ها برداشت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی وصول پرونده‌های متعدد برداشت از حساب از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ به پلیس فتا این شهرستان، مبنی بر کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و مراجعه به دستگاه خودپرداز، به مبلغ ۵ میلیارد ریال، بررسی پرونده شکات و دستگیری متهم در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی گردش حساب‌های مقصد مشخص شد که دارندگان کارت‌های بانکی و یا افرادی که این کارت‌ها در اختیار آن‌ها است، بلافاصله پس از انتقال وجوه به حساب آن ها، اقدام به خرید از دستگاه pos به مبالغ بالا و یا انتقال به سایر حساب‌ها می‌کنند که پس از چندین شبانه روز کار اطلاعاتی و بررسی‌های تکمیلی در نهایت ۴ نفر از دارندگان کارت‌های بانکی شناسایی و طی استعلام از نامبردگان مشخص شد که اخیرا به جرم سرقت و کلاهبرداری توسط ماموران کلانتری ۱۵۲ خانی آباد تهران دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی البرز گفت: بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ با دریافت نیابت قضایی به کلانتری مورد نظر اعزام و پس از بررسی ها، مشخص شد که ۴ نفر از متهمان تحت تعقیب طی تماس تلفنی یکی از شهروندان که به این افراد مظنون شده بود دستگیر و پس از انتقال به دادسرا به علت نبود ادله و مدارک کافی آزاد شده اند که به محض آزادی از دادسرا تحت تعقیب کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفتند.

سردار محمدیان گفت: بررسی آدرس‌های احصا شده در کلانتری و دادسرا حاکی از آن بودکه آدرس‌های اعلامی از متهمان غیر واقعی است که بلافاصله در ادامه روند تحقیقات فرد تماس گیرنده با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ که یک راننده آژانس بود به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ دعوت و اعلام داشت که این ۴ نفر قصد خرید تعداد زیادی سکه طلا در یکی از میدان‌های تهران را داشتند که به رفتار آن‌ها مشکوک شده و بلافاصله طی تماس با پلیس، موضوع را اعلام و پس از لحظاتی آن‌ها دستگیر شدند.

او افزود: با بررسی سوابق و رصد مجدد حساب‌ها مشخص شد متهمان تحت تعقیب در پی درج آگهی فروش سکه در سایت‌های خرید و فروش کالا برای خرید سکه اقدام کرده اند که کارشناسان پلیس فتا به فروشنده سکه مظنون و پس از احضار وی به پلیس مشخص شد نامبرده به غیر از فروش سکه به یکی از ۴ متهم پرونده، به ۴ نفر دیگر نیز سکه فروخته است.

سردار محمدیان گفت: ماموران پس از استعلام‌های انجام شده دریافتند، ۴ نفر دوم که هرکدام جداگانه در روز‌های خاصی از وی خرید کرده اند همگی از سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای بوده و اقدام به پولشویی نیز می‌کنند.

او افزود: با انجام تحقیقات گسترده مخفیگاه ۸ نفر از متهمان در استان تهران شناسایی و طی چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی بازجویی از متهمان دستگیر شده و اقدامات پلیسی ۴ نفر دیگر از همدستان آن‌ها نیز در تعدادی از استان‌های کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ منتقل شدند.

او افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان در قالب یک باند ۱۲ نفره اعتراف کردند و در خصوص نحوه کلاهبرداری‌ها اقرار کردند که با تشکیل باند‌های زیرزمینی ضمن شناسایی حساب‌های دارای موجودی بالا و افرادی که نیاز مالی داشتند در قبال دادن دستمزد اندک نسبت به افتتاح حساب برای آن‌ها اقدام کرده اند.

سردار محمدیان گفت: متهمان طی تماس با مال باختگان با دادن وعده‌های اغوا کننده از جمله برنده شدن در مسابقات، دریافت کمک هزینه سفر و دریافت کالا اقدام به خالی کردن موجودی حساب‌ها آن‌ها کرده و مبالغ را به حساب‌هایی که افتتاح شده بود واریز و از آن طریق با خرید سکه، طلا، لوازم خانگی و مواد خوراکی اقدام به پولشویی می‌کردند.

سردار محمدیان در پایان با بیان این که تحقیقات برای شناسایی مال باختگان و دستگیری سایر متهمان احتمالی ادامه دارد خطاب به شهروندان گفت: چنانچه به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ  مراجعه کنید

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.