آبادان، بیش از هر زمان دیگر نیازمند اهدای خون

رئیس سازمان انتقال خون آبادان گفت: از اواخر اسفند تاکنون با مشکل کمبود خون در همه گروه‌های خونی در این شهرستان روبرو هستیم.

سحر مقبلی رئیس سازمان انتقال خون آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ، با بیان اینکه به علت انتشار ویروس کرونا درکشور، از اواخر اسفند تا کنون با مشکل کمبود خون در همه گروه‌های خونی در این شهرستان روبرو هستیم گفت: از تمامی افرادی که قادر به اهدای خون هستند خواهشمندیم با مراجعه به پایگاه های انتقال خون این شهرستان ، خون خود را اهدا کنند .

 او با اشاره به رعایت اصول بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون، افزود: از وسایل ضدعفونی شده و یکبار مصرف برای مراجعه کنندگان استفاده خواهد شد.

شرایط  اهدا کنندگان خون

رئیس سازمان انتقال خون آبادان گفت: فرد اهداکننده خون هنگام مراجعه به پایگاه انتقال خون حتما صبح صبحانه ، یا در هنگام عصر عصرانه میل کند ، همچنین ۳ روز قبل از اهدای خون هیچ گونه آنتی بیوتیک یا دارویی استفاده نکند.

مقبلی با بیان اینکه  ما اجازه خونگیری از افرادی که می خواهند برای  بار اول خون اهدا کنند را نداریم تصریح کرد: تنها آزمایشات اولیه که تنها نمونه خون و آزمایش هپاتیت است انجام می شود و این افراد بعد از ۳ماه می توانند به پایگاه انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

او با اشاره به ساعات کاری پایگاه اهدای خون در آبادان گفت: این پایگاه از شنبه تا چهارشنبه صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و بعد از ظهر ساعت ۱۶ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه و پنج شنبه‌ها صبح نیز از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه و بعد از ظهر‌ها ۱۶ تا ۱۸:۳۰ آماده دریافت خون از اهداکنندگان است.

رئیس سازمان انتقال خون آبادان در پایان گفت: مراجعه کنندگان برای اهدای خون حتماً باید کارت ملی همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.