فرماندار کرمانشاه از افزایش دو برابری تعداد دهیاری‌های این شهرستان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر در شهرستان کرمانشاه ۳۶۳ دهیاری داریم، در حالیکه تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۱۶۳ دهیاری داشتیم.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران ۳۱ دهیاری در شهرستان کرمانشاه زن هستند، اضافه کرد: ۲۳ نفر از مدیران دهیاری‌های شهرستان کرمانشاه مدرک کارشناسی ارشد داشته و ۱۰۰ نفر مدرک کارشناسی دارند.

او با تاکید بر نقش مهم دهیاری‌ها در توسعه روستاها، گفت: روستا‌هایی که از دهیاران با توان بالای مدیریتی برخوردارند، بیشتر در کانون توسعه قرار می‌گیرند.

رنجبر اشاره‌ای هم به شیوه انتخاب دهیاران داشت و گفت: دهیاران با رای شورا‌های اسلامی روستا انتخاب می‌شوند و حکم آن‌ها پس از سیر مراحل قانونی توسط بخشداران صادر می‌شود.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات دهیاری‌ها در دولت تدبیر و امید، گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق دهیاری‌های حوزه شهرستان کرمانشاه و در روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری در حوزه بهبود محیط روستا، آسفالت، جدول گذاری، هدایت آب‌های سطحی و احداث کانال دفع آب‌های سطحی هزینه شده که مبلغ قابل توجهی است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.