پنیر مراغه برندسازی می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اینکه شرایط مشابه روستای لیقوان برای تولید پنیر در روستای کرده ده مراغه وجود دارد، گفت: با رفع تمامی موانع پنیر مراغه برندسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه  روز یکشنبه به همراه مسوولان دستگاه‌های متولی در جریان بازدید از واحد‌های پنیرسازی روستای کرده ده شهرستان مراغه اظهار داشت: این بازدید در راستای بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کارخانه‌های پنیر سازی و ارایه راهکار‌های مناسب جهت توسعه آن‌ها انجام شد.
او بر صدور مجوز به صورت آسان و سریع از سوی دستگاه‌های صادرکننده برای این واحد‌ها تاکید کرد و گفت: در راستای تقویت و سرمایه گذاری صاحبان واحد‌های فعلی، تسهیلات بانکی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
او گفت: صدور مجوز و رفع موانع، تقویت منابع مالی و اصلاح نژاد‌های دامی سه مورد مشکلی هستند که برای معرفی و برند سازی پنیر مراغه نیاز به برطرف کردن آن‌ها داریم.
فرماندار مراغه با اشاره به تولید روزانه ۱۵۰ تن شیر در شهرستان گفت: متاسفانه در حال حاضر شیر تولیدی در مراغه به صورت عمده از شهرستان خارج می‌شود.
شکری گفت: جلوگیری از خروج عمده شیر از شهرستان ضروریست و باید برای توسعه تبدیل فرآورده‌های شیر در شهرستان همانند تقویت کارخانجات پنیر سازی اقدام کنیم.
اوگفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ واحد تولید پنیر در روستا‌های شهرستان به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند که هدایت و هموارسازی مسیر توسعه آن‌ها در برنامه قرار دارد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار