تخصیص اعتبار برای دفع آب‌های سطحی شهرک طالقانی

شهردار بندرماهشهر گفت: برای سامان‌دهی سیستم دفع آب‌های سطحی شهرک ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پروژه در متراژ ۶۰۰ متر تعریف شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تخصیص اعتبار برای ساماندهی کانال‌های دفع آب های سطحی شهرک طالقانیمجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر گفت:  برای سامان‌دهی کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهرک طالقانی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پروژه در متراژ ۶۰۰ متر تعریف شده است و تاکنون برای سامان‌دهی کانال‌ها در شهرک طالقانی حدود۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

او افزود: در سال ۹۹ در صورت تحقق بودجه حدود ۸ میلیارد تومان دیگر نیز به ساماندهی کانال‌های شهرک اختصاص داده شده که هم اکنون در مرحله انجام مراحل قانونی قرار دارد و عملیات اجرایی آن به زودی در فاز‌های مختلف آغاز خواهد شد.

نظارات بیان کرد: مشکل اصلی شهرک طالقانی فقدان سیستم فاضلاب است و در حال حاضر فاضلاب منازل به سمت کانال دفع آب‌های سطحی هدایت می‌شود و عامل ایجاد بحران شده است و یک هزار و ۲۰۰ متر از کانال‌های شهرک سامان‌دهی شده است. کانال خیابان اصلی شهرک طالقانی ترمیم و درپوش گذاری شده و علاوه بر آن از خروجی فاز ۶ تا ورودی شهرک طالقانی نیز کانال کشی و بخش‌های مهم آن درپوش گذاری شده است.

شهردار بندر ماهشهر ادامه داد: تصرف اراضی در این شهرک مانع دیگری برای انجام برخی پروژه هاست. عملیات ساماندهی و ایجاد حدودا یک کیلومتر کانال در انتهای خیابان اتحاد و برخی فرعی‌ها در حال انجام بود که سکونت گاه‌های غیر رسمی مانع از انجام این پروژه شدند و کانال کشی‌های ابتدایی که انجام شده بود.

این مقام مسئول گفت: لایروبی کانال‌های روباز در شهرک مرتبا در حال انجام است، و از ابتدای سال تا کنون تقریبا ۲بار تمام کانال‌ها لایروبی شده، اما تا وقتی که سیستم فاضلاب شهرک ایجاد نشود هیچ لایروبی در این شهرک به چشم نمی‌آید. لازم است آبفا برای پایان دادن به این وضعیت غیر بهداشتی ایجاد شده در کانال‌ها، فکری جهت ایجاد سیستم فاضلاب نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.