مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داد؛

۳۰۰ ساعت در سال، زمان اوج مصرف برق در تهران

صبوری گفت: اوج مصرف برق در کشور از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است که از این میان ۳۰۰ ساعت در سال زمان بحرانی اوج مصرف برق در تهران داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشست خبری که شرکت توزیع برق تهران برگزار شد،گفت: برق یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور است.

او ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های اجرایی و نظارتی این شرکت نیز وظیفه ارزیابی میدانی عملکرد ادارات پایتخت در ساعات اوج بار میان روز را بر عهده دارند و تمامی تلاش متخصصان این شرکت بر حفظ پایداری شبکه برق تهران بزرگ در تمام ساعات شبانه روز متمرکز است.

صبوری بیان کرد: درحال حاضر ما ۴ و نیم میلیون مشترک در تهران داریم که از این رقم ۷۵ درصد مشترک خانگی محسوب می‌شوند که ۴۰ درصد انرژی پایتخت را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران اضافه کرد: اوج مصرف برق در کشور از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است که از این میان ۳۰۰ ساعت در سال زمان بحرانی اوج مصرف برق در تهران داریم.

صبوری در ادامه در خصوص الگوی مصرف مشترکان گفت: سال گذشته ۸۵ درصد تهرانی‌ها الگوی مصرف برق را رعایت کردند که اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت کنند پاداش خوش مصرفی دریافت می‌کنند.

او در خصوص تلفات شبکه برق تهران افزود: از ۹/۲ در سال ۹۲ به ۶/۲ در پایان سال ۹۹ می‌رسیم که این یک موفقیت بزرگ برای ما است و برنامه‌ریزی داریم این عدد را نیز کاهش دهیم.

ادارات‌ دولتی و شهرداری تهران بزرگترین بدهکاران برقی تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به میزان مطالبات این شرکت بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبات از مجموعه‌های مختلف طلب داریم که خواهش ما از مردم این است که با پرداخت به موقع قبض ها، ما را  یاری کنند.

به گفته صبوری بیشترین بدهی در حال حاضر اختصاص به شهرداری دارد.

او افزود: بیشترین مصرف تهران در ۳۱ خرداد با مصرف ۴ هزار ۱۰۰ مگاوات به ثبت رسید و با توجه به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر افزایش دما در تهران در روز و ماه‌های آینده این مصرف به ۵ هزار مگاوات می‌رسد.

صبوری بیان کرد: سالیانه ۱۰ درصد انرژی در کشور مربوط به تهران به ثبت می‌رسد، اگر گزارشاتی هم در خصوص بخش غیر مجاز برق در تهران گزارش شود رصد و پیگیری می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص طرح تعویض کولر‌های گازی گفت: در حال حاضر این طرح مربوط به شهر‌های جنوبی است و در تهران ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکان تهران اضافه می‌شوند و معادل ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی شبکه برق تهران در هر سال به منظور توسعه بهینه سازی هزینه می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، پیک مصرف کشور به صورت جهشی افزایش می‌یابد و به همین دلیل تمام تاسیسات صنعت برق برای رفع نیاز وارد مدار هستند.

صبوری اضافه کرد: از سال ۹۶ پیک شهر تهران چهار درصد رشد داشت، اما از سال ۹۶ تا امروز با برنامه‌ریزی‌هایی که در بخش مدیریت مصرف صورت گرفت متوسط رشد از چهار درصد به ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

نصب ۹۰۰ کیلووات پنل خورشیدی در بخش خانگی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در خصوص آخرین وضعیت نصب پنل‌های خورشیدی در بخش خانگی اظهار کرد: در بحث انرژی‌های خورشیدی دو بخش وجود دارد که یک موضوع سرمایه گذاری‌های بزرگ است که عمدتا در استان‌های جنوبی صورت می‌گیرد، اما در استان تهران به دلیل کمبود فضا در بخش خانگی، اداری و تجاری از این مسئله بهره برده‌ایم، به گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۹۰۰ کیلووات پنل خورشیدی در بخش خانگی نصب شده است و با توجه به این‌که پتانسیل‌های خوبی در این حوزه وجود دارد می‌توانیم از این مسئله بهره بیشتری ببریم.

او اضافه کرد: سازنده‌های بزرگ به این سمت پیش رفته‌اند که در نمای ساختمان‌ها از پنل‌های خورشیدی استفاده کنند و از فواید این طرح بهره ببرند که در حال حاضر خیلی از سازندگان در حال اجرای این طرح هستند.

صبوری با بیان این‌که موقعیت شهر تهران به گونه‌ای است که شرایط سرمایه گذاری‌های بزرگ را در حوزه تجدیدپذیر‌ها ندارد، اظهار کرد: مشترکان دولتی، تجاری و خانگی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که تاکنون ۲۵۰۰ کیلووات از این ظرفیت استفاده شده و ۱۵۰۰ کیلووات دیگر نیز در حال اجراست و با توجه به این‌که تسهیلات خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده استقبال از این طرح خوب بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا طرح تعویض کولر گازی فرسوده در شهر تهران اجرا شده است، ادامه داد: این طرح بیشتر شامل حال شهر‌های جنوبی کشور شده و تاکنون در این مورد ابلاغیه‌ای به ما نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ به طور متوسط به ازای هر مشترک ۱۸۰ دقیقه خاموشی در تهران داشتیم که تا پایان سال این عدد را به ۸۰ دقیقه خواهیم رساند. علاوه بر این در سال ۱۳۹۵ واگذاری یک انشعاب حدود ۱۸ روز زمان می‌برد که قرار است در پایان سال ۱۴۰۰ فرآیند کار را به یک روز کاهش دهیم.

صبوری با بیان این‌که با حذف قبوض میزان تردد‌ها به مراکز خدماتی کاهش یافته است، ادامه داد: ۳۰ میلیون قبض در طول سال تولید و توزیع می‌شد که اکنون به صورت پیامکی مشترکان می‌توانند از میزان هزینه قبوض خود مطلع شوند. علاوه بر این سالیانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تردد برای اخذ خدمات برق صورت می‌گرفت که در حال حاضر ۹۵ درصد خدمات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و تا پایان سال این عدد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

او با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: ۸۵ هزار مشترک دارای کنتور هوشمند هستند که ۴۰ درصد انرژی تهران را مصرف می‌کنند، از این‌رو ۴۰ درصد انرژی تهران از راه دور قرائت و پایش می‌شود و خود این مشترکان می‌توانند به صورت آنلاین از میزان مصرف خود مطلع شوند. حدود ۴۰ درصد از مصرف برق تهران با نصب ۸۵ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، از راه دور کنترل می‌شوند و همچنین روزانه ۲۵۰ اکیپ عملیاتی برق ادارات را رصد و پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار