حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری خدمت بزرگی است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری خدمت بزرگی است، گفت : خوشحالیم که در حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری در کشور پیشتاز هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان کرمانشاه، گفت : طی چند سال اخیر اقدامات خوبی برای کاهش نرخ بیکاری استان انجام شده و نرخ بیکاری استان از ۲۲ درصد به ۱۵.۴ درصد رسیده، اما همچنان بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داریم.

او گفت : برای کاهش نرخ بیکاری استان هدف‌گذاری کرده‌ایم سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شود.

بازوند خواستار افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی بنیاد شهید شد و افزود: باتوجه به نرخ بالای بیکاری استان انتظار داریم بنیاد شهید میزان تسهیلات اشتغالزایی خود در این استان را افزایش دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اخذ سه مصوبه مهم از دولت برای رسیدگی به امور ایثارگران در مدت کوتاه آغاز مدیریت آقای اوحدی در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: یکی از این مصوبات به تامین زمین و ساخت ۲۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری اختصاص دارد که تعهد ساخت پنج هزار واحد از این تعداد در استان کرمانشاه داده شده و پیگیر تخصیص زمین و شروع عملیات اجرایی این واحد‌های مسکونی برای ایثارگران استان در یک سال باقیمانده از عمر دولت هستیم.

او با بیان اینکه حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری خدمت بزرگی به آنان است، ادامه داد: خوشحالیم که در حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری پیشتاز هستیم.

بازوند با اشاره به درخواست تعدادی از جانبازان استان برای افزایش درصد جانبازی، افزود: حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر در نوبت هستند که امیدواریم رسیدگی به درخواست این عزیزان در مدت کوتاهی انجام شود. ضمن اینکه مستمری بگیر‌های بنیاد شهید نیازمند توجه و عنایت ویژه هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عدم پرداخت به موقع مطالبات مناطق جنگی از سوی سازمان برنامه و بودجه به جامعه ایثارگری، خواستار تسریع در پرداخت این مطالبات شد.

بازوند با بیان اینکه دولت حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت جبران خسارت وارده از کرونا به واحد‌های تولیدی، اشتغالزایی و... در نظر گرفته، خواستار اختصاص بخشی از این تسهیلات به جامعه ایثارگری از سوی دولت شد.

او با بیان اینکه مدیون خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری هستیم، گفت: بعضی از جانبازان و ایثارگران از کرونا خسارت دیده اند و اگر بتوانیم در بحث کرونا به جامعه ایثارگری کمک کنیم خدمت ارزشمندی کرده‌ایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار