صادرات نخستین محموله شرکت پتروشمی بیستون کرمانشاه به خارج

نخستین محموله شرکت پتروشمی بیستون کرمانشاه از طریق زیر ساخت ریلی به خارج از کشور صادر شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نخستین محموله شرکت پتروشمی بیستون کرمانشاه توسط ایزو تانک‌ها شامل ۵۲۰ تن مواد اولیه به ارزش ۵۶۰ هزار دلار برای تولید محصولات شوینده است.

دامیار عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی بیستون کرمانشاه گفت : هدف و برنامه شرکت پتروشیمی به افزایش ظرفیت ماهیانه حدود ۲۵۰۰ تن انواع فرآورده‌های تولیدی شامل "ال‌ای بی"، " اچ‌ای بی" رافینت وحلال‌های ۵۰۲ و ۵۰۳ است.

او افزود: علاوه بر شرکت پتروشیمی بیستون، در شرکت پالایشگاه کرمانشاه نیز برنامه برنامه‌ای بر این داریم که ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تن انواع فراورده‌های با استفاده از خطوط ریلی به مقصد بنادر جنوبی حمل شود.

هدایت حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از موضوعات کلیدی ما در حال حاضر توسعه صادرات غیر نفتی است.

او افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه دارای محصولات صادراتی خوبی در فاز تولید و همینطور یک سر پل بزرگ تجاری برای کل کشور در منطقه غرب است.

حاتمی با اشاره به مهمترین مزایای شبکه ریلی ادامه داد: سرعت انجام کار و ایمنی در جابه جایی کالا در شبکه ریلی بسیار بالا است و نیز مسائل نظارتی و گمرکی باعث می‌شود که بار دست نخورده و سالم تحویل مشتری تحویل شود.

کرم رئیس مجتمع پتروشیمی بیستون با اشاره به اینکه این شرکت در سال جهش تولید برنامه‌های خاص دارد گفت: ظرفیت اسمی برای پتروشیمی بیستون ۵۰ هزار تن برای "ال‌ای بی" و سایر محصولات به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد.

او افزود: امسال با ۱۲۵ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید هستیم و انشالله از ۶۰ هزار تن تولیدخواهیم کرد.

او گفت: کشور ایران جزء ۵ کشوربرتر در حوزه تولید ال‌ای بی در آسیا است و قرار است تا پایان سال شرکت پتروشیمی بیستون بیش از ۱۰۰ هزار تن از محصولاتش را به ۱۰ کشور دنیا صادر کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار