تاسیسات الکترونیکی بازار تاریخی زنجان ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از ساماندهی تاسیسات الکترونیکی بازار تاریخی زنجان خبر داد.

میراث فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با توجه به بافت تاریخی و قدمت بازار، شبکه‌های فرسوده تاسیسات الکتریکی بازار نیاز به تعمیر و تعویض داشتند که اجرای فاز اول طرح اصلاح شبکه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راسته عبدالعلی بیک، راسته میوه فروشان و راسته جگر پزان انجام می‌شود.

او افزود: یکی از مشکلات بافت تاریخی بازار زنجان، سیستم سیم کشی آن است که در گذشته برای توزیع برق ایجاد شده‎ اند چرا که علاوه بر مستعد حادثه و خطرآفرین بودن، منظر و سیمای نامطلوبی به بازار داده است.

ارجمند اظهار کرد: باید برای حل مشکلات بازار تاریخی زنجان گام به گام پیش برویم و قطعاً با برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده می‌توانیم از بار مشکلات بکاهیم در بیشتر مواقع نیز اتصالات برقی دلیل وقوع آتش سوزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان یادآور شد: ساماندهی تأسیسات الکتریکی بازار زنجان، در اولویت پروژه‌های امسال استان زنجان است و فاز اول آن در حال انجام است و در صورت تخصیص اعتبار فاز‌های بعدی انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.