سربازان ماهر مشوق‌های جدیدی دریافت می‌کنند

به سربازانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام و توانمندی‌شان را ثبت کرده باشند مشوق‌هایی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، گفت: به سربازانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام و توانمندی‌شان را ثبت کرده باشند مشوق‌هایی ارائه می‌شود تا بتوانند با دریافت امریه  شهر محل خدمت خود را به عنوان مشوق‌های حین خدمت به عنوان سرباز توانمند؛ تعیین کنند.

او افزود:طبق دستورالعمل جدید، سرباز حتماً باید یک مهارت را در دوران سربازی خود یاد بگیرد، زیرا سرباز ماهر کسی است که یکی از گواهی‌های قانونی را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشته یا اینکه در حین سربازی با آموزش‌های کسب شده بتواند گواهی‌های رسمی مهارتی را دریافت کند.

درویشی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بومی و بر اساس بازار کاری هر استان و شهرستان به متقاضیان ارائه و افراد می‌توانند با توجه به شاخص‌ها و معیار‌های سنجش و کسب گواهینامه مهارتی حداکثر ۳۰۰ امتیاز بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، افزود: این طرح از تیرماه امسال آغاز شده که مقرر شده سربازان با آموزش حرفه ای توانمند شوند تا بعد از خدمت جذب بازار کار شوند.

او گفت: در همین راستا ۵۰۰ مهارت تعیین گردیده و مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است و این کار گوشه‌ای از فعالیت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی است.

درویشی در پاسخ به سوال تکلیف فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و دانش آموخته‌های سازمان های آموزش فنی و حرفه‌ای چیست؛ آیا آن‌ها هم آموزش می‌بینند، افزود: همه فارغ التحصیلان پسر دانشسرا‌ها و سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان سرباز ماهر محسوب می‌شوند.
 
او گفت:در خصوص تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی، آن‌هایی که لیسانس به بالا هستند در صورت امکان در مهارت خود به کارگیری می‌شوند، اما در صورت بکارگیری افراد در رشته غیرمرتبط آنها  باید آموزش ببینند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، افزود: در مورد مشمولان فوق‌لیسانس به بالاتر، مدرک‌شان به عنوان مهارت تلقی شده، اما آموزش‌های عمومی از جمله کارآفرینی را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار