توسعه گردشگری پایدار در منطقه حفاظت شده نئور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب نئور، گردشگری پایدار در این منطقه توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب نئور گفت: در این طرح تمام ذینفعان مدنظر قرار گرفته اند و ضمن بهره برداری پایدار از تالاب نئور، در امر حفاظت آن نیز مشارکت می‌کنند، زیرا با تعادل میان توسعه و حفاظت می‌توان به نتیجه خوبی رسید.

او مهم‌ترین دستاورد این طرح را در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: در این منطقه زون تفرج در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود با توسعه گردشگری پایدار در این منطقه، حفاظت از محیط زیست منطقه حفاظت شده نئور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شهند با اشاره به تنوع زیستی غنی در منطقه نئور گفت: در این منطقه ۷۰ گونه گیاهی و ۹۰ گونه جانوری شناسایی شده است که در شرایط زیستی بسیار مستعد و مهیا برای حیات زیست می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: در یک و نیم سال اخیر ۵ کارگاه تخصصی با این موضوع برگزار شد و پس از ارائه طرح در کارگروه زیربنایی و آمایش محیط زیست، سرانجام در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

فرماندار اردبیل نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت منطقه حفاظت شده نئور بیان داشت: با وجود پتانسیل‌های موجود در این منطقه متاسفانه نتوانستهایم آن رابه درستی بشناسانیم و بهره برداری درستی از آن داشته باشیم.

امامی یگانه افزود: خوشبختانه در طرح مدیریت جامع تالاب نئور مطالعات کارشناسی انجام شده است و امیدواریم با نگاه بلند مدت و فراهم ساختن زیر ساخت‌های مناسب در مسیر توسعه پایدار گام برداریم.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.