روسیه: ادعای آمریکایی حمایت از مردم ونزوئلا به معنای مداخله در امور داخلی این کشور است

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام حمایت وزیر خارجه آمریکا از آزادی در ونزوئلا را به مداخله در امور داخلی این کشور تعبیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از موضع ادعایی وزیر خارجه آمریکا برای حمایت از آزادی خواهان در ونزوئلا انتقاد کرد.

«دیمیتری پولیانسکی» با انضمام پیام مایک پمپئو در صفحه توییتر خود نوشت: این همان شیوه‌ای است که کشور‌های متمدن با توسل به آن به دیگران تبریک می‌گویند! تفسیر (اظهارات آنها): ما همچنان در امور داخلی شما مداخله خواهیم کرد و تغییر رژیم را ارتقا خواهیم داد!

وزیر خارجه آمریکا اخیرا در پیامی در حساب توئیتر خود مدعی شد آمریکا همچنان به ایستادگی برای ارزش‌های دموکراتیک در نیمکره غربی ادامه خواهد داد و از تلاش مردم ونزوئلا برای آزادی خود پشتیبانی خواهد کرد.

دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا، فشار گسترده‌ای را متوجه دولت ونزوئلا کرده است تا جایی که تحریم‌ها، اقتصاد این کشور را در آستانه نابودی قرار داده بود. همزمان فشار‌های سیاسی علیه کاراکاس ادامه پیدا کرد و واشنگتن تمام حمایت خود را معطوف به قدرت رسیدن خوان گوایدو، سرکرده مخالفان و شکست دولت قانونی ونزوئلا کرد.

تحریم‌های آمریکا حتی مشکلات فراوانی در حوزه بهداشتی ایجاد کرد و در پی شیوع ویروس کرونا در ونزوئلا زندگی هزاران شهروند این کشور را با خطر مواجه کرد. دادستان کل این کشور در این‌باره گفته بود که تحریم‌های ضدانسانی آمریکا علیه ونزوئلا راه کمک‌های بشردوستانه را بسته و واشنگتن قصد کشتن انسان‌های بی‌گناه را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار