اختلاط ۳ درصدی آب تاثیری در کیفیت آن ندارد/ مردم از کیفیت آب مطمئن باشند

مدیر تامین و تصفیه آب استان اصفهان گفت: بیش از ۹۷ درصد محل تامین آب شرب اصفهان از تصفیه خانه و تقریبا ۳ درصد از چاه‌ها است که این امر فقط در ایام پیک مصرف اتفاق می افتد و تاثیری در افت کیفیت آب ندارد.

سعید توکلی مدیر تامین و تصفیه آب استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان    پیرامون اختلاط آب در استان اصفهان اظهار داشت: وقتی که منابع تامین آب متفاوت باشند بحث اختلاط آب مطرح میشود که در استان اصفهان بیش از ۹۷ درصد محل تامین تصفیه خانه و تقریبا ۳ درصد چاه‌ها هستند که این میزان آب با ۹۷ درصد تصفیه خانه اختلاط پیدا میکنند و زمانی که نسبت ۹۷ به ۳ می شود نقش آنچنانی در کیفیت ندارد.


او ادامه داد: اختلاط آب فقط در ساعات پیک مصرف اتفاق می‌افتد و بصورت کلی ۲ ماه و نیم از سال اختلاط آب وجود دارد و بقیه ایام سال کاملا از تصفیه خانه تامین میشود.

مدیر تامین و تصفیه آب استان در رابطه با میزان مصرف آب در ایام کرونا گفت:مصرف ما نسبت سال‌های قبل ۱۸ درصد افزایش داشته که عمدتا به فرهنگ مصرف ناشی از بیماری کرونا مربوط میشود و اگر مردم دقت و همکاری لازم را داشته باشند با حفظ همان پروتکل‌های بهداشتی میتوان این ۱۸ درصد را هم کاهش داد.


سعید توکلی با اشاره به اینکه میزان مصرف ما نسبت به حد معمول جهانی و شرایط اقلیمی کشور بالاست گقت:سرانه مصرف ما نسبت به متوسط جهانی و شرایط اقلیمی ما که یک اقلیم خشک هست مقدار بالایی است که مردم میتوانند با درست مصرف کردن، کمک کنند تا از این شرایط به راحتی عبور کنیم.


او در رابطه با میزان کیفیت آب مصرفی و اطمینان خاطر مردم گفت:کیفیت آب مرتبا پایش میشود و مردم مطمئن باشند که اگر ۳ درصد هم اختلاط وجود دارد در کیفیت آب تاثیر ندارد و از نظر بهداشتی مدام رصد میشود و قابل اطمینان است و آزمایشگاه‌های ما و ارگان‌های نظارتی مانند محیط زیست و شبکه بهداشت مرتبا به این موضوع رسیدگی میکنند و گزارش میدهند که تا این لحظه مشکلی وجود نداشته است.

مدیر تامین و تصفیه آب استان اصفهان در رابطه با امکان قطعی آب در استان گفت:به دلیل فصل گرما و شیوع بیماری کرونا میزان مصرف آب فراتر از پیش بینی‌ها بوده که تمام سعی ما تقسیم درست و مساوی میزان آب موجود میباشد.ولی امکان دارد در بعضی مناطق افت فشار داشته باشیم، اما درمورد قطعی آب؛ شاید بندرت اتفاق بیفتد

سعید توکلی در پایان با درخواست از همه مردم برای همکاری و عبور از این شرایط اضافه کرد:هر مشکلی در جامعه بوجود می‌آید، مشارکت همگانی میتواند آن را حل کند که در این رابطه ما میتوانیم بخشی از مدیریت‌ها را انجام دهیم، ولی آنچه تاثیر بسزایی دارد میزان آب مصرفی مردم و تقاضا است که هرچقدر تقاضا کمتر باشد میتوانیم از این شرایط بهتر عبور کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار