طالبان: ادعای تبانی با روسیه، ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی در کابل است

نماینده طالبان در قطر در خصوص ادعای مطرح شده در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تبانی این گروه با روسیه گفت این شایعه کار سرویس‌های اطلاعاتی در کابل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سهیل شاهین» نماینده رسمی طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر در خصوص گزارش‌های رسانه‌ای تازه‌ای که منتشر و در آن ادعا شده است روسیه برای کشتن سربازان نیرو‌های ائتلاف در افغانستان به ویژه سربازان آمریکایی به افراد طالبان پول می‌داده است، گفت این اتهام ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی در کابل است.

به گفته شاهین، سرویس‌های اطلاعاتی با هدف خارج کردن مذاکرات صلح طالبان با آمریکا از روند عادی خود دست به این کار زده‌اند. او در این خصوص گفت «ما خودمان تحقیقات را بر اساس اطلاعات موجود در رسانه‌ها ادامه می‌دهیم. این اتهامات همگی کذب هستند. همگی آن‌ها بی پایه و اساس می‌باشند و مطمئنا از سوی یک سرویس اطلاعاتی در کابل برای به تعویق انداختن و یا از ریل خارج کردن مذاکرات صلح ساخته و پرداخته شده اند.»

اواخر ماه گذشته میلادی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد دونالد ترامپ در جریان اطلاعاتی قرار گرفته است که می‌گوید نیرو‌های روسیه به شبه‌نظامیان طالبان رشوه پرداخت می‌کردند تا سربازان آمریکایی را در افغانستان بکشند و به این ترتیب مانع پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان شوند، اما ترامپ علی‌رغم آگاه بودن از این موضوع واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

ترامپ نیز در واکنش به این گزارش ابتدا منکر رسیدن چنین اطلاعاتی به دستش شد، اما سپس گفت نیرو‌های اطلاعاتی گفته‌اند چنین گزارش‌هایی قابل استناد نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص اتهاماتی که رسانه‌های آمریکایی به مسکو در ارتباط با تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان وارد می‌کنند، گفت هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارد و این‌ها تنها اتهاماتی بی‌اساس علیه روسیه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار