رئیس کمیته فنی شیرجه:

تمرین نداشتن در آب، به رشته شیرجه آسیب جدی زده است

حدیقی گفت: رشته شیرجه ارتباط مستقیمی با آب دارد و بسته بودن استخر‌ها آسیب جدی به این رشته زده است.

تمرین نداشتن در آب به شیرجه آسیب جدی زده استامید حدیقی رئیس کمیته فنی شیرجه در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تمرین نداشتن در آب به ورزش شیرجه آسیب جدی زده است. ورزش آبی بدون استخر معنا ندارد، چرا که لازمه تمرینات ما تمرین در آب است. بدنسازی و آمادگی جسمانی جزو شیرجه محسوب می شود و امری جدا نشدنی است.

حدیقی در ادامه گفت: برخی تمرینات را می‌توان در خشکی انجام داد، اما این تمرینات بسیار ابتدایی هستند. همچنین  شرایط ایده آلی برای برگزاری اردو‌های تیم ملی در استخر وجود ندارد.  

او بیان کرد: ما برنامه ریزی کردیم حمید کریمی ملی پوش شیرجه که از طرف فینا، بورسیه روسیه بود، در کنار تیم ملی شنا در استخر قهرمانی آزادی تمرین کند. البته این قدام کمی طول می‌کشد، چرا که باید از او تست کرونا گرفته شود. اگر همه شرایط خوب پیش برود کریمی از هفته آینده تمرین در آب را آغاز خواهد کرد. البته او تمرینات بدنسازی خود را رها نکرده است و در طول این مدت زیر نظرمربی تیم ملی تمرینات خشکی را دنبال کرده است. شیرجه رشته وابسته به آب است و بدون آب معنا ندارد.  

حدیقی درباره تمرینات تیم ملی شنا اظهار کرد: برنامه‌ تمرینی بازیکنان از طریق فضای مجازی به شیرجه رو‌ها اعلام می‌شود و مربیان تیم ملی بر تمرینات آن‌ها نظارت می‌کنند. استان‌های مرکزی، آذربایجان  و البرز تمرینات بدنسازی را به خوبی دنبال می‌کنند.  

رئیس کمیته فنی شیرجه عنوان کرد: با توجه به اینکه استان تهران از نظر شیوع ویروس کرونا در مرز قرمز قرار دارد باید شرایط برای آغاز تمرینات تیم ملی شیرجه فراهم شود. هنوز شرایط به گونه‌ای نیست که بازیکنان در تهران در اردو‌های تیم ملی حضور پیدا کنند.

او اظهار کرد: باز شدن استخر‌ها بیشتر به علت جبران خسارت‌های مالی مالکان استخر‌ها است. اجرای دستورات بهداشتی در استخر‌ها تقریبا بسیار دشوار است. برای مثل اگر استخر ۲هزار متر مساحت داشته باشد باید کل این مساحت از نظر بهداشتی مدام کنترل شود. ما نگران سلامتی ورزشکاران هستیم و برای اجرایی کردن اردوهای تیم ملی جوانب احتیاط را می‌سنجیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار