نسل جدید باید قانونمند و حقوقدان پرورش داده شود

یک کارشناس و مشاور حقوقی با تاکید بر ارایه آموزش‌های حقوقی از ابتدای دوران تحصیل به دانش‌آموزان به عنوان یک نیاز جدی و اقدامی کاربردی، گفت : نسل جدید باید نسلی قانونمند و حقوقدان پرورش داده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ لیلا کیانیان کارشناس و مشاور حقوقی با بیان اینکه جای خالی آموزش ساده و اولیه حقوق با زبانی دلنشین و در قالب داستان در کتاب‌های درسی کودکان مشهود است، گفت : شاید اگر در مقطع دبیرستان حقوق خانواده به دانش آموزان تدریس شود شاهد کاهش چشمگیر پرونده‌ها در دادگاه‌های خانواده باشیم.

او گفت : در مورد آموزش قوانین راهنمایی رانندگی و احترام به حقوق دیگران برنامه‌های خوبی برای کودکان طراحی شده و طرح‌هایی در قالب همیار پلیس، برنامه‌های آموزشی صدا و سیما، حتی همین امسال تو کتاب کلاس سوم دبستان مسایل ترافیکی مطرح شده بود که بسیار مفید و اثرگذار است.

او افزود: در مورد قوانین حقوقی و کیفری و تعزیرات هم باید با همکاری متخصصین و اهل فن که دستی بر نگارش هم دارند از پایه‌های ابتدایی با طرح داستان شروع شود.

رشد فرهنگ حقوقی جامعه نیاز به زیرساخت آموزشی دارد

مدیر موسسه حقوقی افزود: برای رشد فرهنگ حقوقی جامعه نیاز به زیرساخت‌های اساسی آموزشی داریم که امیدواریم این مهم حاصل شود.

کیانی افزود: بنده به عنوان کارشناس و مشاور حقوقی تلاش می‌کنم با طرح سلسله مباحث پرکاربرد حقوقی و کیفری با زبانی بسیار ساده و مفهومی، سطح آگاهی حقوقی مردم را ارتقا داده و با عنایت به جمله نغز پیشگیری بهتر از درمان است، با همراهی خردجمعی گامی بزرگ در راستای اقدامات پیشگیرانه بردارم.

او گفت: به جرات می‌توان گفت بسیاری از پرونده‌های حقوقی و کیفری که امروزه در سیستم قضایی کشور ما در جریان رسیدگی هستند با یک اقدام پیشگیرانه هرگز به وقوع نمی‌پیوستند.

او افزود: معاملات و قرارداد‌های حقوقی و مالی چنانچه با تاییدیه و مشورت وکلا و کارشناسان حقوق همراه شود به طور قطع سرانجامی نیک و قانونمند خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.