مخالفت دادگاه عالی آمریکا با طرح نفتی ترامپ در «داکوتا»

دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد که با طرح لوله انتقال نفتی ترامپ در داکوتای شمالی مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سان‌ تایمز، دیوان عالی آمریکا با طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در خصوص خط لوله انتقال نفتی در ایالت داکوتا مخالفت کرد.

طبق حکم دادگاه عالی آمریکا، طرح جنجالی ترامپ در داکوتا باید نهایتا ظرف یک ماه آینده کاملا تعطیل شود. رای دادگاه عالی آمریکا شکست بزرگ دیگری را برای دولت ترامپ رقم زده است.

دادگاه منطقه‌ای در ناحیه کلمبیا در خصوص رای این پرونده گفت: «این خط لوله الزامات قانون ملی محیط زیست را رعایت نکرده  و باید تا ۵ آگوست کاملا از بین رفته و از نفت خالی شود».

این تصمیم پیروزی بزرگی برای بومیان آمریکایی ساکن در این منطقه رقم زده، چراکه آن‌ها همواره با اجرای این طرح مخالف بوده‌اند. خط لوله انتقال مذکور طی سال‌های اخیر نفت را از میدان نفتی داکوتای شمالی به یک مرکز نفت در ایلینویز انتقال می‌داد.

این تصمیم همچنین برای دولت ترامپ شکست محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا پس از عدم تمایل دولت اوباما به پیشبرد این طرح، آن را در سال ۲۰۱۷ مجددا به مسیر اجراء باز گرداند.

خط لوله نفتی زیرزمینی به طول ۱۸۸۶ کیلومتر در داکوتای شمالی اعتراضات گسترده‌ای را در این ایالت ایجاد کرد. بومیان ساکن در منطقه همواره از تاثیرات این خط لوله بر محیط زیست ابراز نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار