تامین کمبود آب سد‌های زاگرس و گیلانغرب از سامانه گرمسیری به کجا می رسد؟

نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب ، گیلانغرب و قصرشیرین درخواست پیگیری در خصوص تامین کمبود آب سد‌های زاگرس و گیلانغرب از سامانه گرمسیری را دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حیدری نماینده شهرستان های سرپل ذهاب ، گیلانغرب و قصرشیرین ضمن درخواست پیگیری در خصوص تامین کمبود آب سد‌های زاگرس و گیلانغرب از سامانه گرمسیری گفت : بخشی از اراضی به جا مانده در این سامانه لازم است مورد بازنگری قرار گرفته و پس از انجام مطالعات مربوطه توسط دستگاه‌های ذیربط در استان (آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی) موضوع پیگیری گردد.

او با اشاره به نیاز اعتبارات مورد لزوم در شبکه آبیاری گیلانغرب گفت : تمام مساعی خود را در تامین منابع مالی مورد لزوم بکار خواهد گرفت.

حاج رسولی‌ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به تشریح برنامه‌های وزارت نیرو در سال ۱۳۹۹ و اهداف کلی شرکت مدیریت منابع آب ایران در اتمام طرح‌های در دست اجراء و توسعه و آبادانی کشور پرداخت و افزود: اجرای طرح گرمسیری هدیه‌ای بزرگ از سوی دولت و وزارت نیرو به مردم منطقه میباشد که با بهره برداری کامل از این طرح شاهد تولید ثروت، اشتغال زائی و رفع محرومیت در منطقه خواهیم بود.

او جدیت وزارت نیرو در بهره مندی مردم محروم این مناطق از طرح‌های آب و برق و توسعه و آبادانی این خطه از کشور را توصیف و ادامه داد: دولت و نظام توجه خاصی به این بخش از کشور داشته و با جدیت به دنبال تامین منابع مالی مورد لزوم در تکمیل این طرح‌ها (طرح‌های مرزی) و تسریع در رونده انجام آن می باشند و یکی از اهداف مهم وزارت نیرو توجه به غرب کشور در تخصیص منابع آب و بودجه می باشد.

او با اشاره به لزوم همدلی و مساعدت طرفین افزود: میتوان گام‌های موثری در آبادانی استان برداشت و این همدلی باید بیش از گذشته باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار