رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد؛

ارسال ۹ یونیت دندانپزشکی به ۸ استان محروم

بختیاری گفت: امروز ۹ دستگاه یونیت دندانپزشکی به ۸ استان محروم ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم واگذاری یونیت‌های دندانپزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار، اظهار کرد: در سال ۹۷ بیش از ۱۴۰ گروه جهادی با کمیته امداد همکاری داشتند، اما تا پایان سال ۹۸ این تعداد افزایش پیدا کرد و یک هزار گروه جهادی در خدمت محرومان بودند.

وی با بیان اینکه اولین نهادی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شد، کمیته امداد امام خمینی (ره) بود، افزود: وظیفه اصلی ما صیانت از این نهاد است.

بختیاری تصریح کرد: جهادگران در روستاها، مسجد را به پایگاه آموزشی جهادی تبدیل کرده‌اند و در حوزه‌های مختلفی خدماتشان را به صورت افتخاری انجام می‌دهند. علاوه بر خدمات بهداشت و درمان، جهادگران در بخش کشاورزی، دام سبک، سنگین، طیور، آبزیان اتفاقات مبارکی رقم زده‌اند و این ادعایی است که مردم آن منطقه محروم می‌گویند.

وی افزود: ما مدعی ایجاد نظام اسلامی هستیم، پس در نظام اسلامی باید مدینه فاضله ایجاد شود و این اقدامات جهادگران نشان از ایجاد مدینه فاضله دارد.

وی با اشاره به اینکه جهادگران در عرضه اشتغال کار‌های بزرگی انجام داده اند، گفت: از این گروه‌های جهادی برای کارآفرینان و هدایت گران استفاده میکنیم، به عنوان نمونه اساتید و دانشجویان جهادگر دانشگاه شریف کارگروهی تخصصی برای مشاغل خانگی راه اندازی کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: پس راه اندازی مشاغل جهادی توسط گروه‌های جهادی رونق خواهد یافت و به این سرپرستان خانوار کمک خواهد شد.

بختیاری گفت: مددجویان کمیته امداد ۱۳۰ هزار متر مربع فرش بافتند و کمیته امداد در سطح جهان به واسطه انجام این کار دارای لوگو شد.

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های جهادی همواره پیشگام هستند، گفت: در حوادث غیر مترقبه باز گروه‌های جهادی پیشگام بودند و خود را نشان دادند، پس اگر جایگاه قانونی پیدا کنند فعالیت آن‌ها بهتر خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه گروه‌های جهادی در مردمی کردن امدادگری حضور دارند، ادامه داد: امروز ۹ دستگاه یونیت به ۸ استان محروم ارسال می‌شود، به استان سیستان و بلوچستان ۲ دستگاه، اما به هر یک از استان‌های کرمان، لرستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان یک دستگاه ارسال خواهد شد. گروه‌های جهادی از این دستگاه‌ها استفاده خواهند کرد و به حل مشکلات مردم در مناطق محروم اقدام خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار