دهکده کوچک اقتصادی ایران در خمین

فرج آباد نام با همت، ذوق و تلاش یک کارآفرین به دهکده کوچک اقتصادی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فرج آباد نام روستایی است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرستان خمین از توابع استان مرکزی قرار گرفته و با همت، ذوق و تلاش یک کارآفرین امروز به دهکده کوچک اقتصادی تبدیل شده است.

سرلک مدیر این دهکده کوچک اقتصادی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: از سال ۹۰ و با سرمایه گذاری در روستای فرج آباد خمین، روستای پدری اش توانسته ضمن ایجاد اشتغال برای ۵۰ جوان روستایی رونق رابه روستا بیاورد.

سرلک افزود: اگرچه بر سر مسیر آبادانی روستا و کارآفرینی سنگ‌های بسیاری بود، اما با پشت سر گذاشتن سختی‌ها بلاخره مسیر هموار شد و تولید در روستا از سرگرفته شد.

او اضافه کرد: تولید سالانه ۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی، ۲۰ تن شیر، ۷ تن گوشت گاو، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و ۵ تن ماهی قزل آلا گوشتی در بسترقنات روستا از جمله تولیدات این دهکده است.

این کارآفرین نمونه با اشاره به راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در روستای فرج آباد بیان کرد: از سال گذشته و با کمک جهادکشاورزی توانستیم زمین‌های بی ثمر روستا را تبدل به اقامتگاه بوم گردی کنیم.

او ادامه داد: استقبال خوب مردم شهرستان خمین و استان‌های اطراف از این اقامتگاه بوم گردی سبب رونق دوچندان این روستا شده است.

میهمانان این اقامتگاه بوم گردی هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: فضای ساده و معماری سنتی، طبخ غذا‌های سنتی ایرانی و هوای پاک روستا را از جمله مزیت‌های آن دانستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۲۲:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با سلام، بنازم به همت والای چنین جوان‌هایی که با سعی وتلاش شخصی در این روزگار بد اقتصادی مملکت توانسته علاوه بر کار آفرینی برای عده ای جوان جویای کار وایجاد درآمد فعل خواستن رو به درستی صرف نموده وبرای سایرین به الگوی مناسبی تبدیل گردد، شیر مادر حلالت وروح مادرت در آرامش از طرف صادقی