رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری

مداح گفت: بمنظور ایجاد تعامل و هماهنگی سازمانی در دفاع از محرومین و کمک تفاهم نامه‌ای فی ما بین کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حمید رضا مداح، رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در راستانی ایفا وظایف نهاد کمیته ا مداد در زمینه رسیدگی همه جانبه به نیاز‌های مستمندان و ضعفای جامعه تفاهم نامه فی مابین کمیته امداد امام خمینی و کانون وکلای دادگستری مرکزمنعقد شد، تصریح کرد: این تفاهم نامه بین رئیس کمیته امداد و ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز منعقد شد.

او موضوع تفاهم نامه را معافیت مددجویان از پرداخت حق الوکاله و هزینه مشاره وکیل، بر اساس ضوابط و مفاد مندرج در این تفاهم نامه، ارائه خدمات معاضدت قضایی بر شمرد و گفت: خدمات حقوقی همراه با تخفیف در حق الوکاله، و هزینه مشاوه وکیل به کمیته امداد در راستای امور تشکیلاتی امور مرتبط با این نهاد از دیگر اهداف این تفاهم است.

حمید رضا مداح تصریح کرد: تلاش در جهت ترغیب و تشویق مددجویان تحت حمایت برای استفاده از خدمات و معاضدت وکلای دادگستری، تسهیل در احقاق حقوق و قصل خصومت و رسیدگی به دعاوی، معاضدت حقوقی و آموزش‌های حقوق شهروندی به مددجویان در این طرح پیگیری می‌شود.

رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه این تفاهم در سال ۹۸ به صورت متمرکز از مرکز تنظیم و مدت زمان سه ساله است بیان کرد: این تفاهم نامه به صورت متمرکز در استان‌ها ابلاغ و اجرایی می‌شود.

او بابیان اینکه در سه ماهه سال جاری مددجویان استان سمنان از ۳۵ مشاوره حقوقی رایگان کمیته امداد بهره‌مند شدند، ابراز داشت: مشاوره‌های حقوقی ارائه‌شده برخی در قالب میز خدمت در شهرستان‌ها و مرکز استان بوده است.

حمید رضا مداح اظهار داشت:۶ میز خدمت حقوقی در راستای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و نیز برای ۶ فقره پرونده رأی صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان از تنظیم و تهیه هفت دادخواست، چهار لایحه دفاعیه توسط کمیته امداد و ارائه به مراجع قضایی خبر داد و گفت: حضور و شرکت در سه جلسه برای رسیدگی به امور حقوقی مددجویان و در این مدت که یک پرونده مددجویان منجر به سازش شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.