تولید مولد میگوی سفید غربی در پژوهشکده میگوی بوشهر آغاز شد

دور جدید مولد سازی میگوی سفید غربی در ایستگاه تحقیقاتی خلیج فارس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: به منظور توسعه پایدار و کاهش خطرپذیری سرمایه گذاری در صنایع شیلاتی، همچنان یکی از اولویت‌های تحقیقاتی امسال این پژوهشکده، به‌گزینی و اصلاح نژاد گونه‌های پرورشی میگو است.

عقیل دشتیان نسب افزود: به همین منظور، دور جدید مولد سازی میگوی سفید غربی را در ایستگاه تحقیقاتی خلیج فارس آغاز کرده‌ایم.

او ادامه داد: پارسال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ جفت مولد تولید و به صنعت پرورش میگو تحویل شد و امسال هم طبق برنامه‌ریزی با افزایش سطح زیر کشت و افزودن تجهیزات جدید، قصد داریم ۱۰ هزار جفت مولد تولید کنیم.


بیشتر بخوانید:


رئیس پژوهشکده میگوی کشور بیان کرد:دور جدید مولدسازی میگوی سفید غربی با ذخیره سازی ۴۶ هزار پُست لارو (بچه میگو) در مخزن‌های نوزادگاهی در ایستگاه تحقیقاتی خلیج فارس این پژوهشکده از هشتم تیر شروع شده است. این پست لارو‌ها از سه مرکز تکثیر به صورت جداگانه تهیه و در سه روز ذخیره سازی شدند. 

دشتیان نسب گفت: پست لارو‌ها برای گذراندن دوره نوزادگاهی یک ماهه خود در مخزن‌های مخصوص درون سالن نگهداری می‌شوند و سپس به‌گزینی صورت می‌گیرد.

او عنوان کرد: این میگو‌ها تا تبدیل شدن به مولدان مطلوب در چهار استخر گلخانه‌ای ذخیره سازی می‌شوند.

استان بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی را در کشور دارد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.