بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه

فرماندار ویژه خرمشهر گفت:مرز تجاری شلمچه از فردا بازگشایی می‌شود.

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: با مذاکراتی که امروز با حضور استاندار بصره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد بر بازگشایی مرز تجاری شلمچه از فردا توافق شد.

او با اشاره به مهیا شدن تجهیزات  و موارد لازم برای از سرگیری صادرات کالا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی زمان کرونا به عراق از مرز شلمچه افزود: دستگاه‌های دولتی ، نهادها و شرکت‌های بخش خصوصی مستقر در محدوده تجاری مرز شلمچه ضمن رعایت پروتکل‌های لازم بهداشتی در منطقه برای آغاز مجدد صادرات آماده هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: امیدواریم با بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه شاهد رونق بیش از پیش فعالیت تجاری و مبادلات فی مابین ایران و عراق باشیم.

اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز ظهر امروز در مراسم بازگشایی مرزشلمچه گفت: طرف عراقی اعلام کرده است از فردا کلیه رویه های مربوط به صادارات کالاهای تجاری و خدمات  انجام خواهد شد.

او ضمن ابراز امیداوری ازسرگیری فعالیت تجار و فعالین اقتصادی تصریح کرد: این افراد بدون محدودیت در بخش های مختلف و با رعایت قوانین جاری کشور کار خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند  اظهار داشت: امیدواریم با توافق مثبتی که شکل گرفت در آینده ای نزدیک و بعد از پیگیری و جلسات مختلف بتوانیم در زمینه گردشگری به ویژه توریسم درمانی نیز اقدامات لازم را از سر بگیریم.

مراسم بازگشایی مرزشلمچه با حضور مسئولان  سازمان منطقه آزاد اروند ، فرماندار ویژه خرمشهر، استاندار بصره ،سرکنسول ایران در بصره، هنگ مرزی  و نمایندگان گمرک طرفین برگزارشد.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.

مرز تجاری شلمچه در پی شیوع کرونا از ۱۷ اسفندماه سال گذشته از سوی طرف عراقی به روی کالاهای صادراتی بسته شد.

در سال گذشته یک میلیارد دلار کالای تولیدی سرزمین اصلی و ۲۲۰ میلیون دلار کالای تولید منطقه آزاد اروند شامل مواد شیمیایی، شیلات و فولاد از طریق منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.

پیش از شیوع کرونا روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا از مرز شلمچه به عراق صادر می ‌شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.