کشف زمین خواری ۵ میلیاردی در داراب/تلف و آسیب دیدن ۵۰ راس گوسفند بر اثر آتش سوزی

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۷ تير ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۱۷ تير ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون و کشف ۱۸۱ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۱۸۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت زنی در محور "شیراز-سروستان"، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۸۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

ایست پلیس کازرون به تریلر حامل ۲۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان "کازرون" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون تریلر به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، یک هزار و ۱۳۳ کارتن لوازم یدکی موتورسیکلت قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه یک قاچاقچی در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق در سال جهش تولید تاکید کرد.

 برخورد ساینا با  تیر چراغ برق با یک کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اثر برخورد سواری ساینا با تیر چراغ برق در بلوار "طلائیه" شهرستان شیراز، یک نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی گفت: ماموران گشت پلیس راهور استان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک حادثه رانندگی در بلوار "طلائیه" شهرستان شیراز مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد یک سواری ساینا با ۳ سرنشین در حال عبور از این بلوار بوده که ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شده‌اند، گفت: برابر اعلام کارشناس علت وقوع این حادثه، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه می‌باشد.

کشف زمین خواری ۵ میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک مورد زمین خواری به مساحت ۵ هکتار و بازپس گیری اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضانوشاد در تشریح این خبر گفت: به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی داراب مبنی بر اینکه فردی اقدام به زمین خواری و تصرف اراضی ملی به مساحت ۵ هکتار در یکی از محلات این شهرستان کرده است که موضوع برای بررسی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از انجام تحقیقات و استعلام و احراز وقوع جرم، با هماهنگی مقام قضائی نسبت به احضار متهم اقدام و این فرد به جرم خود مبنی بر تصرف اراضی ملی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ارزش زمین‌های رفع تصرف شده طبق نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال می‌باشد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ نوشاد از عزم جدی پلیس این شهرستان برای برخورد با زمین خواران و دست اندازان به منابع و اراضی ملی خبر داد و گفت: در سال جاری این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم.

دستگیری سارق منزل با ۲۰ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق منزل با ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی یک سارق شدند و آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در بازجویی به عمل آمده از متهم، ۲۰ فقره سرقت منزل کشف شد، به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن کنند و در صورت امکان از دوربین مداربسته استفاده کنند.

توقیف بیل مکانیکی ۹ میلیاردی قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک تریلر کشنده که حامل یک دستگاه بیل مکانیکی بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این بیل مکانیکی فاقد مدارک قانونی و گمرکی است، تصریح کرد: در این خصوص راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه ارزش این بیل مکانیکی برابر نظر کارشناسان، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ال ۹۰ حامل ۱۷ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۱۷ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری ال ۹۰ خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "سورمق"، به یک سواری ال ۹۰ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۷ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

تلف و آسیب دیدن ۵۰ راس گوسفند بر اثر آتش سوزی

فرمانده انتظامی جهرم گفت: وقوع آتش سوزی در یک گله دانی، منجر به تلف شدن ۳۰ راس گوسفند و آسیب دیدن ۲۰ راس دیگر شد.

سرهنگ افشین حیدری بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی گله دانی در یکی از محله‌های این شهرستان به ماموران اعلام شد و سریعا پلیس برای بررسی بیشتر به محل اعزام شد.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که یک گله دانی به دلیل نامعلوم دچار حریق شده است که در این آتش سوزی، ۳۰ راس گوسفند تلف و ۲۰ راس دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

گفتنی است علت این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار