معاون شهرداری شیراز:

تداوم عملیات آسفالت معابر شیراز/ کمربندی در محدوده شهری نیست

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز پروژه آسفالت معابر از اول خرداد در این کلانشهر، اعلام کرد که این پروژه تا اوایل مهرماه امسال ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی با بیان اینکه آسفالت معابر یکی از دشوارترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌های بهسازی شهری به شمار می‌رود، گفت: هزینه هر مترمربع آسفالت معابر شهری بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان برآورد می‌شود و این جدای از لزوم رعایت مسائلی نظیر ممانعت از ایجاد اختلال در تردد شهری و ترافیک است.

او با اشاره به اینکه از اول خرداد تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شیراز آسفالت شده است، گفت: این معابر شامل معابر و میادین اصلی و فرعی در مناطق شهرداری شیراز است و در راستای بهبود عبود و مرور، و پیشگیری از خسارت به خودرو‌ها انجام می‌شود.

صالحی با بیان اینکه کار آسفالت تا رسیدن به سطحی بالغ بر ۲ میلیون مترمربع و تا مهرماه ادامه دارد، اعتبار پیش‌بینی شده برای این اقدام را حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: معمولا فصل‌های پائیز و زمستان، برای انجام آسفالت معابر، فصولی مناسب محسوب نمی‌شود.

معاون شهرداری شیراز، کیفیت را مهمترین رکن در اقدامات عمرانی و بهسازی شهری دانست و گفت: اکنون در بسیاری از معابر اصلی و پرتردد شیراز، کار آسفالت انجام شده است و ادامه می‌یابد.

صالحی گفت: با هدف پرهیز از دوباره کاری و انجام حفاری و اقدامات عمرانی در معابر آسفالت شده، مکاتبات اداری لازم با دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود، گفت: با انجام مکاتبه اداری رسمی از دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات، در موضوع حفاری و اقدامات عمرانی استعلام می‌شود.

معاون شهرداری شیراز، با بیان اینکه برخی از ادارات پاسخ استعلام در مورد بعضی معابر را هنوز نداده‌اند، اضافه کرد: بعضی از دستگاه‌ها طی مکاتباتی از انجام حفاری و فعالیت عمرانی در برخی معابر خبر داده‌اند و به همین دلیل آسفالت معابر مورد نظر اجرایی به بعد از اقدام عمرانی موکول شده است.

او با بیان اینکه شهرداری وظیفه‌ای در خصوص ترمیم آسفالت معابر خارج از شهر و کمربندی عهده دار نیست، گفت: وجود مشکل در معابری نظیر ورودی و خروجی شهر که خارج از محدوده‌ی شهری و کمربندی باید از طریق دستگاه ذیربط پیگیری و مطالبه شود.

اسماعیل صالحی با اشاره به اینکه تعامل مطلوبی بین شهرداری و سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها وجود دارد، گفت: دستگاه متولی ساخت و نگهداری راه‌ها باید پیرامون معابر خارج از محدوده مدیریتی شهرداری‌ها اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار