رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیازی به تشکیل برخی از فراکسیون‌ها نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: فراکسیون‌هایی مانند عدس و سیر در کمیسیون کشاورزی هم قابلیت بررسی دارند و لازم نیست فراکسیون جدایی برای آن تشکیل شود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشکیل برخی از فراکسیون‌هایی که شان مجلس را پایین می‌آورند، گفت: تعدادی از فراکسیون‌ها، در مسیر موازی با یکدیگر حرکت می‌کنند یا برخی از فراکسیون‌ها مانند فراکسیون عدس و سیر که به هیئت رئیسه ارسال شده‌اند که تشکیل شدن آنها نیاز کشور نیست.

او افزود: ۹۰ درصد کار‌هایی که در فراکسیون‌ها انجام می شود، در کمیسیون‌ها هم وجود دارند و تنها موجب گرفتن زمان نمایندگان می‌شود، وگرنه تمام فعالیت‌هایی که در فراکسیون‌ها انجام می‌شود، طبق آیین نامه در کمیسیون‌ها نیز پیش بینی شده است.

رضایی کوچی تصریح کرد: تعداد فراکسیون‌ها بسیار زیاد است، در حالی که اصلا نیازی به  برخی از آنها نیست، به عنوان مثال فراکسیون‌هایی مانند عدس و سیر  در کمیسیون کشاورزی هم قابلیت بررسی دارند و لازم نیست فراکسیون‌ جدایی برای آن تشکیل شود.


بیشتر بخوانید


رئیس کمسیون عمران، با اشاره به راهبردی برای جلوگیری از تشکیل فراکسیون های موازی و کم اهمیت، تاکید کرد: این موضع باید در آیین نامه مجلس ذکر شود تا از تشکیل فراکسیون‌های موازی و متعدد جلوگیری شود، چراکه بسیاری از آن‌ها کار موازی با کمیسیون‌ها را انجام می‌دهند.

او  در مورد اینکه برخی از وزرا سعی در جهت دهی ذهن نماینده دارند، توضیح داد: گاهی اوقات در برخی موضوعات، دستگاه ها موضوعی را دنبال می کنند که دولت به آن توجه نمی‌کند و دستگاه ها  نیاز به قانون گذاری در این مورد  دارند و طبیعی است که می توانند از طریق مجلس این موضوع را دنبال کنند. اما  دستگاه ها نمی توانند ذهن نمایندگان را جهت دهند، چرا که وکلای ملت آنقدر باهوش هستند که در زمین دولت بازی نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار