بازی فوتبال بارسلونا - اسپانیول/ دربی کاتالونیا با چاشنی سیاست

در چارچوب رقابت‌های این هفته لالیگای اسپانیا تیم‌ فوتبال بارسلونا میزبان اسپانیول خواهد بود.

بازی فوتبال بارسلونا - اسپانیول/ دربی کاتالونیا با چاشنی سیاستبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های هفته سی و پنجم لالیگای اسپانیا، امشب با انجام ۳ دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی، تیم فوتبال بارسلونا در دربی کاتالونیا میزبان اسپانیول انتهای جدولی است.

بارسلونا – اسپانیول

یکی از سیاسی‌ترین دربی‌های فوتبالی، بین تیم‌های بارسلونا و اسپانیول در ایالت جدایی طلب کاتالونیای برگزار می‌شود و بارسایی که همواره یکی از مخالفان حکومت مرکزی اسپانیا است، مقابل تیمی قرار می‌گیرد که به واسطه نزدیکی به سیاست‌های مادرید، لقب خائن‌ها را در شهر بارسلونا دریافت کرده است و هواداران اسپانیول همیشه برای اذیت کردن بارسایی‌ها در بازی مقابل این تیم از پرچم کشور اسپانیا استفاده می‌کنند.  

آبی‌اناری پوشان در حالی امشب پذیرای تیم انتهای جدولی اسپانیول هستند که در ۲۱ دربی گذشته مقابل این تیم ۱۵ بار برنده بودند و هیچ باختی هم مقابل حریف متحمل نشده‌اند. بارسایی‌ها در این ۲۱ بازی، ۱۵ بار نیز موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌شان شدند.

بارسا هر ۱۰ بازی لالیگایی گذشته خود مقابل اسپانیول در نیوکمپ را با برتری پشت سر گذاشته و به طور متوسط در این ۱۰ بازی، ۳/۳ گل هم وارد دروازه حریف کرده‌ است.

آخرین برد اسپانیول مقابل همشهری خود در لالیگا، به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد. دیداری که در آن ایوان دلا پنیا برای اسپانیول گلزنی کرد. بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن بارسا را هم در کارنامه خود دارد.

این بازی، صد و هفتاد و دومین دربی کاتالونیا بین این ۲ تیم است. در بازی‌های گذشته، ۱۰۳ برد سهم بارسا و ۳۵ برد از آن اسپانیول بوده و ۳۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

لیونل مسی در ۸ بازی لالیگایی اخیر مقابل اسپانیول، ۹ بار دروازه حریف را باز کرده و ۴ بار هم به دیگر هم تیمی‌های خود پاس گل داده است. فوق ستاره آرژانتینی تاکنون ۳ بار در دربی کاتالونیا موفق به ثبت هت‌تریک شده است. مسی این آمار فوق العاده را تاکنون مقابل دپورتیوو لاکرونیا، اوساسونا و والنسیا هم تکرار کرده است.

بازی فوتبال بارسلونا - اسپانیول/ دربی کاتالونیا با چاشنی سیاست

کیکه ستین، سرمربی فعلی بارسا هم در ۵ تقابل شخصی خود مقابل اسپانیول، شکست ناپذیر بوده و ۳ بازی را هم با برد به اتمام رسانده است.

روفت، سرمربی جدید اسپانیول هم پس از خوان دراموس، اولین سرمربی این تیم است که هر ۳ بازی ابتدایی خود را با شکست پشت سر می‌گذارد و در صورت شکست مقابل بارسا، به تنها سرمربی تاریخ باشگاه تبدیل می‌شود که هر ۴ بازی اول خود را با شکست به اتمام رسانده است.

در این دیدار فرانکی‌دیانگ با وجود بازگشت به تمرینات تیمی، در لیست بازیکنان بارسا قرار نگرفته و جونیور فیرپو، ساموئل اومتیتی و عثمان دمبله هم دیگر غایبان آبی‌اناری پوشان خواهند بود. جاناتان کالری به دلیل محرومیت و گونزالو آویلا پیپا به دلیل مصدومیت غایبان اسپانیول در این بازی هستند.

ختافه - ویارئال

در دیگر بازی این هفته لالیگا که تاثیر زیادی در تعیین تیم‌های راه‌یافته به رقابت‌های اروپایی سال آینده دارد، تیم ختافه رده ششمی میزبان ویارئال رده پنجمی خواهد بود.

ختافه در ۴ بازی لالیگایی اخیر خانگی مقابل زیردریایی‌ها ۲ بار برنده بوده و ۲ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. این دیدار تقابل یکی از تیم‌های مادریدی لالیگا مقابل ویارئال است و زرد‌پوشان شهر والنسیا در ۶ بازی اخیر خود در مادرید، ۳ بار بازنده بودند و تنها یک برد به دست آورده‌اند.


بیشتر بخوانید


تیم مادریدی در ۷ بازی اخیر خانگی خود در فصل جاری تنها یک بازی را با شکست پشت سرگذاشته است. دیداری که با برتری ۳ بر صفر سویا به پایان رسید و در این ۷ بازی هم، ختافه ۴ بار موفق به کلین شیت شده است.

در سال ۲۰۰۸ که ویارئال در انتهای فصل موفق شد در جایگاه دوم رده‌بندی لالیگا قرار بگیرد، در خانه ختافه با ۲ گل از سد این تیم عبور کرد.

بازی فوتبال بارسلونا - اسپانیول/ دربی کاتالونیا با چاشنی سیاست

جرارد مورنو، هر ۳ گل اخیر زیردریایی‌ها را به ثمر رسانده و با ۸ گل زده، چهره کلیدی تیمش محسوب می‌شود. در آن سوی میدان هم آنخل رودریگز، از ختافه در ۲ بازی خانگی اخیر تیمش مقابل ویارئال ۳ بار گلزنی کرده است.

در ترکیب ویارئال، کارلوس باکا و فونسه موری به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم‌شان نیستند و در آن سوی میدان هم کاباکو، اتبو و مولینا غایبان ختافه خواهند بود.

دیگر بازی روز چهارشنبه لالیگا نیز بین تیم‌های بتیس و اوساسونا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار