برخورداری ۷۳ درصدی روستا‌های استان از اینترنت

استاندار آذربایجان شرقی گفت:حدود ۷۳ درصد روستا‌های استان از اینترنت برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه حدود ۷۳ درصد روستا‌های استان از اینترنت برخوردار هستند افزود: باید تلاش شود زیرساخت‌های لازم برای استفاده از فضای مجازی فراهم شود.

او بر ثبت نام غیر حضوری مدارس و برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی آموزش و پرورش استان به شکل غیر حضوری تاکید کرد.

با توجه به شرایط کرونایی، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی بسیار اهمیت دارد.

او بیان کرد: امروز هر موفقیت و یا کاستی که در جامعه وجود دارد به آموزش ارتباط پیدا می‌کند و به همین دلیل باید روی این امر سرمایه گذاری شود.

پورمحمدی به گسست نسلی نیز اشاره کرد و تاکید کرد: متخصصان حوزه تعلیم و تربیت باید برای این مشکلات چاره اندیشی کنند.

اوهمچنین بر اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش (استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و تشریک مساعی به منظور دستیابی به اهداف و برنامه‌های مورد توافق در چهارچوب تفاهم نامه) در استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: طرح آجر به آجر مربوط به نوسازی مدارس طرح خوبی است که برای بهتر اجرایی شدن آن باید کمک شود.

پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: محور برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌های مهارتی-آموزشی، مهارت‌های حرفه ای، مهارت‌های فرهنگی، هنری، مهارت‌های اقتصادی و مهارت‌های ورزشی است.

 او افزود: در نظر گرفته شدت تا حدود ۹۰ درصد پایگاه‌های تابستانی به صورت غیر حضوری برگزار شوند و ۱۰ درصد بقیه نیز با رعایت شیوه نامه‌ها و بر اساس تصمیمات ستاد کرونا فعالیت کنند.

او ادامه داد: مدت دوره برنامه‌های تابستانی از ۱۵ تیر تا ۳۰ مرداد و به مدت ۶ هفته است و پیش بینی شده است ۲۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموزان در این پایگاه‌ها جذب شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار