انتقال دفاتر ترخیص خودروهای اروندی به منطقه آزاد اروند

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از انتقال دوباره دفاتر ترخیص خودروهای اروندی به خرمشهر و آبادان در آینده ای نزدیک خبر داد.

سید لفته احمد نژاد نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: با انتقال دفاتر ترخیص خودروهای اروندی به خوزستان ، مردم آبادان و خرمشهر از حداقل حقوق شهروندی خود محروم شدند و امتیازاتی که حق مردم این دو شهرستان  است به استان خوزستان منتقل شده است.

او افزود: طی چند روز گذشته بنده ، همراه با نمایندگان مردم آبادان در خصوص ترخیص خودروهای اروندی نشستی با زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم که قرار بر این شد ، دفاتر ترخیص خودروهای اروندی یکبار دیگر به خرمشهر و آبادان منتقل شوند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  پیگیری‌های لازم برای صدور پلاک گذر موقت در گمرک خرمشهر در حال انجام است ،نامه و مکاتباتی مشترک به وزارت کشور ارسال کردیم که ان شاءالله  بتوانیم نتایجی را بدست آوریم ، تصریح کرد: در خصوص ترخیص خودروهای اروندی یک ماده قانونی است و معاون وزیر اقتصاد  عنوان کردند خودروهایی که در مناطق آزاد قرار دارند کار ترخیص خودروها در همان مناطق انجام می شود .

احمد نژاد در پایان گفت:همچنین در استان هایی که فاقد منطقه آزاد هستند  صدور پلاک گذر موقت ،در مرکز استان ها انجام می شود.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات استان خوزستان هم گفت:هم اکنون صدور پلاک گذر موقت در گمرک اهواز بر اساس مصوبات قانونی و با همکاری موسسه رهشگا و پلیس راهور استان انجام و روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ پروانه صادر می‌شود.

مدتی است صاحبان خودرو‌های اروندی برای دریافت پلاک گذر موقت باید به مرکز استان مراجعه می‌کنند در حالی که پیشتر یعنی تا سال ۹۷ این اقدام در خرمشهر انجام میگرفت.

حدود ۶۰ هزار خودرو با پلاک منطقه آزاد اروند در استان خوزستان تردد دارند که از این تعداد هشت هزار خودرو مربوط به آبادان و خرمشهر است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.