بایدن: آمریکا را به عضویت سازمان بهداشت جهانی در خواهم آورد

جو بایدن اعلام کرد در روز نخست پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این کشور را دوباره به عضویت سازمان بهداشت جهانی درخواهد آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد دموکرات‌های در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات دوباره این کشور را به عضویت سازمان بهداشت جهانی درخواهد آورد.

بر این اساس، بایدن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آن هنگام که آمریکا در تقویت بهداشت جهانی نقش داشته باشد، شهروندان ما ایمن‌تر خواهند بود. در روز اول پیروزی در انتخابات به عضویت سازمان بهداشت جهانی باز خواهم گشت.

ساعاتی قبل کاخ سفید به طور رسمی از خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی خبر داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن روز سه‌شنبه روابط خود را با این نهاد جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا قطع کرده است.

این مقام آمریکایی گفت تصمیم واشنگتن به اطلاع دبیر کل سازمان ملل رسیده است. سناتور باب منندز از اعضای ارشد دموکرات کمیته روابط خارجه سنای آمریکا، در توئیتی گفت کاخ سفید تصمیم خود را به کنگره اعلام کرده است.

منندز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی از جان آمریکایی ها محافظت نمی‌کند، بلکه آن ها را بیشتر به خطر می‌اندازد.

دونالد ترامپ طی ماه های اخیر بارها سازمان بهداشت جهانی را به خروج تهدید کرده بود. ترامپ این سازمان را به جانبداری از چین و همچنین واکنش ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا متهم کرده بود.

با این حال، کارشناسان بهداشت عمومی آمریکا هشدار‌هایی را در این رابطه مطرح کرده‌اند. آن ها گفته‌اند ممکن است این تصمیم به شیوع ویروس کرونا در جهان دامن بزند. بیش از ۳ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پیش تر رئیس جمهور آمریکا بودجه سازمان جهانی بهداشت را در ماه آوریل تعلیق کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هی جو: باید سالها تلاش در هیئت حاکمه آمریکا صورت بگیرد تا آش آلوئی را که ترامپ احمق و نادان به خورد ملت آمریکا داد و کشورتان را مبتلا به اسهال کرد را بتوانی جمع و جور کنی خیلی باید کار کنی تا قواعد و مقررات و معاهدات جهانی نقض شده جهانی و بین المللی را دوباره احیاء کنی باید مانند اسب بتازی تا گندهای ترامپ را دوباره احیاء کنی وگرنه کشورت بسوی تجزیه و لب پرتگاه قرار گرفته هم باید ایالات را دوباره متحد کنی و از تجزیه نجات بدهی و هم باید قوانین و معاهدات جهانی و......و.....را دوباره بازسازی و احیاء کنی...............
آخرین اخبار