آتش سوزی در کوه‌های جم پس از مهار، دوباره زبانه کشید

آتش سوزی در کوه‌های شهر بهارستان در نزدیکی جم دیشب مهار شد اما صبح امروز در برخی نقاط دوباره زبانه کشید.

سید مجید حسین زاده معاون امور عمرانی فرماندار جم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش‌سوزی در کوه‌های شرق بهارستان در ۵ کیلومتری جم، ساعت ۱۲ سه‌شنبه ۱۷ تیر آغاز و حدود ساعت ۲۳:۳۰ مهار شد.

حسین زاده افزود: نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، مردم منطقه و نیرو‌های امدادی شهرستان‌های دیر، کنگان و دشتی همه به کمک آمدند تا آتش را در منطقه‌ای سخت گذر خاموش کنند.

او ادامه داد: صبح امروز آتش در برخی مناطق شعله کشیده و نیرو‌های امدادی همچنان در منطقه برای مهار آتش حضور دارند.


بیشتر بخوانید


معاون امور عمرانی فرماندار جم بیان کرد: قرار گرفتن محل حادثه در دل کوه موجب شد نتوانیم از تجهیزات خاصی برای مهار آتش استفاده کنیم و نیرو‌ها پس از پیمودن مسیر با پای پیاده، تنها با آتش کوب آتش را مهار می کردند.

حسین زاده با بیان اینکه سطح آتش سوزی و میزان خسارت هنوز مشخص نشده است، افزود: در محل آتش سوزی درختان کُنار وجود دارد و این منطقه محل چرای گوسفندان است.

او گفت: علت حادثه در دست بررسی است، اما چنین حوادثی بیشتر به علت بی احتیاطی استفاده کنندگان از طبیعت رخ می‌دهد.

به گفته معاون امور عمرانی فرماندار جم، از ابتدای امسال تا کنون چند مورد آتش سوزی دیگر هم در این شهرستان رخ داده، اما در سطح کمی بوده و زود مهار شده است.

حسین زاده همچنین عنوان کرد: به علت فعالیت پالایشگاه گاز و دیگر صنایع مرتبط، شهرستان جم به امکانات مهار حوادثی مانند آتش سوزی دسترسی دارد، اما این امکانات با توجه به کوهستانی بودن این شهرستان کم است و باید افزایش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.