پوشش بیمه‌ای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع آسیب پذیر

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی آسیب پذیر ساکن در فارس پارسال دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد لطفی مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: پارسال حدود ۹۰ درصد یعنی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی که در گروه آسیب پذیر قرار داشتند، دفترچه دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه در گروه غیر آسیب پذیر اتباع خارجی تنها ۳۳۵ نفر نسبت به دریافت دفترچه اقدام کردند، افزود: براساس تفاهم نامه یک ساله بین سازمان بیمه سلامت ایران با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به نمایندگی از وزارت کشور اتباع خارجی شامل سه گروه بیماران خاص، پناهندگان آسیب پذیر و پناهندگان غیر آسیب پذیر همراه با اعضای خانواده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرند.

لطفی ادامه داد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون براساس این تفاهم نامه حدود ۱۰۰ هزار نفر در گروه بیماران خاص و آسیب پذیر و ۷۵۰ هزار نفر در گروه غیر آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس ادامه داد: گروه خاص و پناهندگان آسیب پذیر هیچ‌گونه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند و کل حق بیمه توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد به سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.

لطفی افزود: اتباع خارجی در گروه غیر آسیب پذیر باید حق بیمه را به طور کامل پرداخت کنند که نرخ حق بیمه در سال ۹۹ در سال به ازای هر نفر یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان است.

او بیان کرد: در استان فارس ۷ هزار و ۹۷۷ نفر از اتباع خارجی در گروه‌های آسیب پذیر و بیماران خاص و ۶۸ هزار و ۸۹۰ نفر در گروه غیر آسیب پذیر قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: در مجموع در سال ۹۸ در بخش سرپایی ۱۲ هزار و ۷۳۶ بار مراجعه به پزشکان عمومی و متخصص و هزار و ۳۹۰ در بخش بستری و بستری موقت صورت گرفته است.

هزینه‌های خدمات سرپایی شامل دارو، آزمایشگاه، رادیولوژی و ویزیت پزشک، ۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون و ۷۹۰ هزارو ۴۳۳ تومان و هزینه‌های بستری و بستری موقت نیز ۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون و ۲۳۴ هزارو ۱۹ تومان برای اتباع انجام شده است و در مجموع بیش از پنج میلیارد تومان در سال ۹۸ در حوزه بستری و سرپایی جهت اتباع بیگانه در استان فارس هزینه شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار