تاکید زیاد النخاله بر مقابله با پروژه‌های صهیونیستی-آمریکایی ضدفلسطینی

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با هیئتی لبنانی بر ضرورت مقابله با پروژه‌های ضدفلسطینیِ رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با هیئتی از احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان بر ضرورت از بین بردن پروژه‌های صهیونیستی-آمریکایی بر ضد آرمان فلسطین تاکید کرد.

هیئت لبنانی در این دیدار درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق این جنبش را تسلیت گفته و نقش محوری و ممتاز وی در دو عرصه فلسطینی-عربی و بسیج کردن قدرت ملت در چارچوب مبارزه عربی-صهیونیستی را ستودند.

نمایندگان احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان همچنین بر ایستادگی خود در مرکز مقابله فراگیر با طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی به ویژه معامله قرن و طرح الحاق که آرمان مردم فلسطین را هدف قرار داده است و حق بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود را از بین می‌برد، تاکید کردند.

زیاد النخاله نیز در این دیدار ضمن بیان آخرین تحولات سیاسی در منطقه به ویژه مسئله فلسطین و سرعت گرفتن روند عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم اشغالگر پرداخت و این اقدام کشور‌های عربی را ضربه‌ای به آرمان فلسطین و جنایتی علیه مردم، اسیران و مقاومت فلسطین عنوان کرد.

وی بر نقش مهم حمایت لبنان از مسئله فلسطین و ایستادگی در کنار آن برای رویارویی با پروژه‌هایی که نه تنها فلسطین بلکه تمام کشور‌های عربی به ویژه کشور‌هایی که با طرح‌هایی آمریکایی مخالف هستند را در برمی گیرد.

دبیرکل جهاد اسلامی مقاومت بیش از یک قرن و نیم احزاب و قدرت‌های ملی لبنان در مقابل حمله استعماری دشمن را ستود و بر تداوم مقاومت تا شکست کامل پروژه استعماری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

زیاد النخاله بر حق بازگشت پناهندگان فلسطینی در لبنان و دور نگه داشتن خود از اوضاع داخلی این کشور تاکید و مسئولان لبنان را به بررسی اوضاع اجتماعی پناهندگان و تسریع در اعطای حقوق مدنی آنان فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار