استاندار اردبیل:

شدت یافتن کرونا در اردبیل به تعطیلی بازار و مجالس می‌انجامد

استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شدت یافتن شیوع کرونا در استان موجب اتخاذ تصمیماتی مبنی بر تعطیلی بازار‌ها و مجالس دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در سه هفته اخیر شیوع کرونا در استان اردبیل شدت گرفته و متاسفانه رعایت نکردن فاصله اجتماعی را از سوی برخی افراد شاهد هستیم.

او بیان کرد: در اوج شیوع کرونا در مرحله اول ۳۶۰ نفر بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم و در حال حاضر ۲۱۳ نفر بستری داریم.

استاندار اردبیل گفت: باید برای جلوگیری از سرعت شیوع و کاهش مجدد اقدامات پیشگیرانه توسط مردم انجام و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کار‌های روزمره خود را انجام دهند.

بهنام جو اظهار کرد: در دو هفته اخیر شیوع کرونا در استان اردبیل شدت گرفته و در هفته اول سه نفر و هفته اخیر ۱۲ نفر فوتی در استان اردبیل رخ داده است.

او افزود: در گزارش اسفند ماه در خصوص مبتلایان کرونا تعداد مردان بیشتر از خانم‌ها بود که در وضعیت کنونی ۵۵ درصد افراد مبتلا را بانوان تشکیل می‌دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه علت افزایش آمار بانوان در استان برگزاری مجالس عروسی و ختم در منازل و یا بدون رعایت فاصله گذاری است افزود: در برگزاری مجالس در داخل منازل لازم است افراد بیش از ظرفیت مکان دعوت نشوند.

بهنام جو گفت: باید با وجود ویروس کرونا طوری رفتار کنیم که هم مراسم را برگزار کنیم هم به کار و فعالیت بپردازیم.

او از برخورد با مراکز عرضه قلیان و مراکزی که به سلامتی مردم بی توجه هستند خبر داد و گفت: در هفته آینده قوانین محکمی در این خصوص از مرکز به استان‌ها ابلاغ و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.