نشست صمیمی استاندار به مناسبت روز صنعت و معدن

استاندار کرمانشاه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن نشست صمیمی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نشست صمیمی بازوند استاندار کرمانشاه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن با صنعتگران و معدنکاران برگزار شد .

 استاندار کرمانشاه،گفت : کرونا طی پنج ماه اخیر حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت زده است.

 بازوند اشاره‌ای به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان داشت و با بیان اینکه کرمانشاه وضعیت خوبی در این زمینه ندارد، گفت: طبق نقشه راهی که ترسیم کردیم توانستیم پیک بیماری را در کرمانشاه از اسفند و فروردین به تیر و خرداد منتقل کنیم که معتقدیم تا حدودی هزینه‌های ما را کاهش داد، زیرا در اسفند و فروردین تجربه کمتری در زمینه شیوع بیماری داشتیم.

 بازوند ادامه داد: نزدیک به ۶۰ درصد آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه چه در بخش بستری و چه فوتی، مربوط به دو ماه اخیر بوده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر کرونا به طور میانگین هر ۳.۵ ساعت یک نفر را در استان کرمانشاه از بین می‌برد، گفت: اگر موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، این تعداد بسیار بیشتر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه پیک بستری بیماری به ۴۶۵ نفر رسید، افزود: البته در استان ۸۵۰ تخت آماده کرده ایم و تعداد تخت‌های ICU را نیز تا ۲۶۰ تخت افزایش دادیم.

استاندار کرمانشاه مجموع تعداد بستری‌های روز گذشته کرونا در بیمارستان‌های استان را نیز ۳۸۰ تا ۳۹۰ نفر اعلام و گفت: از این تعداد ۲۳ نفر وضعیت وخیم داشته و تحت دستگاه اکسیژن قرار دارند که بیشترین مرگ و میر را نیز از همین گروه داریم.

بازوند افزود: خوشبختانه طی هفته گذشته روند بیماری در استان ثابت بوده که نشان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم دارد و از مردم خواهش می‌کنیم برای سلامت خود، خانواده و خصوصا کادر درمان که شبانه روز تلاش می‌کنند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

او افزود: اگرچه درباره کرونا نمی‌توان اظهارنظر مطلقی داشت، اما امیدواریم سیر این بیماری هفته آینده در استان نزولی شود.

بازوند برپایی تجمعات را یکی از مهمترین دلایل تشدید شیوع کرونا دانست و ادامه داد: حضور افراد مبتلا به کرونا در اجتماعات مانند بمبی عمل می‌کند که می‌تواند باعث کشته شدن و یا آسیب به چندین نفر شود که گاهی پیامد‌های آن از ۱۰ روز بعد خود را نشان می‌دهد.

بازوند یکی از گمانه‌هایی که درباره کرونا مطرح بود را ضعیف شدن این بیماری در فصل گرما اعلام کرد و گفت: این پیش‌بینی درست نبود و اکنون در اوج گرما شاهد وقوع پیک مرگ و میر بیماری در شبانه‌روز گذشته در کشور بودیم که منجر به از بین رفتن ۲۰۰ نفر (هر ۹ دقیقه یک نفر) شد.

او گفت: این تصور که بهتر است در فصل گرما کرونا بگیرند تا در زمستان درگیر نشوند را کاملا کنار بگذارند و افزود: کسانی که بیماری را تجربه کرده اند می‌دانند که حتی در فصل گرما نیز چه شرایط دشواری را ایجاد می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصور دیگری که کرونا بیشتر افراد مسن را درگیر می‌کند را رد کرد و گفت: در گذشته گفته می‌شد بیشتر افراد بالای ۵۵ سال درگیر بیماری می‌شوند، اما اکنون میانگین سن ابتلا در استان ۴۴ سال و میانگین سن فوتی‌ها بالای ۶۳ سال است.

او از پیامد‌های اقتصادی شیوع کرونا در تمام جهان و از جمله ایران و کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شیوع کرونا باعث منفی شدن رشد اقتصادی اکثر کشور‌های دنیا در سال ۲۰۲۰ شود، زیرا تمام چرخه‌های بزرگ اقتصادی خصوصا در حوزه گردشگری، مسائل فرهنگی و ... را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: کرونا می‌تواند گسل اجتماعی و فقر را در کشور‌ها فعال کند و حتی باعث نارضایتی مردم در سراسر دنیا شود.

بازوند از احتمال کاهش ۱۵ درصدی تولید ناخالص داخلی کشورمان به دلیل شرایط کرونا خبر داد که رقم قابل توجهی است و افزود: اینکه مشخص نیست زمان پایان این ویروس دقیقا کی خواهد بود، برآورد دقیق خسارت‌ها را دشوار کرده است.

او افزود: در استان کرمانشاه نیز طبق برآوردی که انجام دادیم شیوع کرونا حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان طی پنج ماه اخیر به اقتصاد استان خسارت وارد کرده است.

بازوند با بیان اینکه باید یاد بگیریم فعلا با این ویروس زندگی کنیم و اقتصاد را پیش ببریم، گفت: البته کرونا کسب و کار‌های ما را با خسارت جدی مواجه کرده و فقط باید آن را مدیریت کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: حتی ممکن است در جریان شیوع همین بیماری کرونا نیز فرصت‌های خوبی پیش بیاید که نباید آن‌ها را از دست بدهیم.

نشست صمیمی استاندار به مناسبت روز صنعت و معدن

نشست صمیمی استاندار به مناسبت روز صنعت و معدن

نشست صمیمی استاندار به مناسبت روز صنعت و معدن

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار