قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی:

نمایندگان باید ودیعه مسکن را به صندوق قوه مقننه بازگردانند

نایب رئیس مجلس درباره ودیعه مسکن نمایندگان و مبالغ پرداختی به آنها توضیح داد.

نمایندگان باید ودیعه مسکن را به صندوق قوه مقننه بازگردانندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس در صحن علنی امروز درباره ودیعه مسکن نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تعداد زیادی از همکاران شهرستان به تهران می‌آیند و موقتاً چهار سالی را در پایتخت حضور دارند تا  به مردم خدمتگزاری کنند.

او ادامه داد: این ودیعه در دوره گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بوده است که بنابر همین ملاحظات، آن را کمتر کردیم و به ۲۰۰ میلیون تومان رساندیم.

نایب رئیس مجلس افزود: بسیاری از نمایندگان توانستند خانه‌ای برای رهن و اجاره اطراف همین مجلس که جزو مناطق متوسط تهران محسوب می‌شود، پیدا کنند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: این مبلغ به صورت ودیعه است و صندوقی در مجلس وجود دارد که از محل آن، این موارد پرداخت می‌شود و همچنین نمایندگان در ادوار پارلمان، ودیعه را آرام آرام یا یکجا برمی‌گردانند.


بیشتر بخوانید

 ماجرای خانه‌های سازمانی مجلس در سعادت‌آباد/ ۵۰۰ میلیون تومانی که کی داده و کی گرفته!


او اظهار کرد: عده‌ای خواسته یا ناخواسته از باب دوستی و دشمنی در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به مجلس فعلی عمل می‌کنند که از رسانه‌ها هم خواهش می‌کنیم انصاف داشته باشند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: همه نمایندگان این مبلغ را دریافت نکردند که خود من هم از جمله آنها بودم. زیرا نیازی به این مبلغ نداشتیم و برخی از همکاران که می‌خواستند خانه تهیه کنند، این ودیعه را دریافت کردند.

او درباره هزینه دفاتر کاری بیان کرد: هر نماینده دو نفر را می‌تواند به کار بگیرد که برای رسیدگی به امورشان در اختیار باشند، کار‌های دفتری را در شهرستان انجام دهند.

قاضی زاده گفت: دفاتر شهرستان هم تعدادی کارمند دارد و باید به آنها حقوق داده شود. این دفاتر هزینه اجاره دارد. بعضی حوزه‌های انتخابیه چهار یا پنج شهرستان دارند و هزینه کارمند، پذیرایی، آب، برق و گاز دارند که مبلغی برای این جهت به حساب دفاترشان واریز می‌شود.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: متأسفانه  اول هر دوره مجلس این موضوع را شاهد هستیم و نمایندگان مجلس با توجه به اینکه سِمَت سازمانی‌شان طبق قانون معادل با وزیر است، بسیار کمتر از مدیرکل‌ها حقوق دریافت می‌کنند و چه بسا بعضی از همکاران نماینده وقتی از سازمانی دیگر به مجلس راه پیدا می‌کنند، حقوقشان کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
یه شماره حساب بدین یکم کمک مالی کنیم به نماینده ها
آخرین اخبار